|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dom där hastigets givarna som mäter motorns hastighet vars sitter dom? hittar inte mina. För man måste väll skruva lös dom när man tar ner lådan? Och vad mer är de man måste ha lös när man tar ner lådan? Mvh |
|
|
På min 5hp-18 sitter det 3st bultar som håller momentomvandlaren. Sen så är det vajern till växelspaken och så hade jag 2st kontakter som satt i lådan. Mvh oo=00=oo |
|
|
Länk oo=00=oo |
|
|
Okej satt dom där kontakterna där bak i lådan? alltså vid kardanaxeln typ? dom där bultarna till momentovandlaren kommer man åt dom genom hålet som är rakunderifrån i svänghjulskåpan? MVH |
|
|
Nu har jag tagit ner lådan, det behövdes ju inte alls nån medhjälpare eller lyft, jag tog ner den själv med domkraften bara. Det var ju inte svårt alls :) Nu är de bara att få upp den nya lådan :D Mvh |
|
|
Grymt jobbat :) Kommer gå som en dans å få dit den nya!!! Hoppas att den funkar bra sen. Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
Jo :) Men nu märkte jag att dom har skickat fel låda :/ Det var 16 stifts kontakt på lådan jag fick och jag ska ha 14. Går det att byta kontakten på nått sätt eller? Tänkte om de går att ta från min gamla låda och stoppa på den nya? Om det inte är allt för avancerat :) Mvh |
|
|
Kan tyvärr inte svara på om det går att byta kontakt. Kolla noga om det passar, höll på och få ett spel när jag bytte min låda. Tittade i kontakterna och tänkte för mig själv att det här passar ju inte......men när jag stod och surade så vände polaren lite på kontakten och vips så passade den :) Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
Hehe okej, Men På lådan är de ju 16 pinnar och från kontakten som kommer från bilen är de bara 14 hål, så de låter ju lite konstigt om det passar eller? :P Mvh |
|
|
Hmm.....kommer inte ihåg hur många stift jag hade på vare sig bilen eller lådan när jag bytte. Prova om du kan få tag på molle325(expert på lådor) här på forumet innan du skickar tillbaka. Kan mycke väl vara rätt låda ändå. Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
Okej :) Varför har dom stoppat olika kontakter på vissa bilar när de är samma funktion på allt annat? Eller är de det? Mvh |
|
|
Ingen som vet om de går att byta från 16 pins kontakt till 14 pins på växellådan? Mvh |
|
|
Ingen aning, men här är en annan tråd om pinout på 5HP18: Länk Mvh |
|
| Okej har läst den där men fattar inte mycket :P Visst passar inte en låda från en diesel på min bmw 2.5l 24v? Dom har skickat fel låda två gånger nu, först var kontakten fel och nu passar inte ens bult hålen. Den som inte bult hålen passar på kommer från en tds. | |
| Vet ni om en låda från bmw 530 passar på 525? | |
|
Visst passar en låda från en 3 serie med lika dan motor på min 525a? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.