|
|
|
|---|---|
|
Snart dags och plastglasen fram är kusligt matta. Tänkt att byta men inte förrän till våren. Risk för nedslag? Stillaman | |
|
Ja. Risken finns att det ger en diffus ljusbild. Då blir det nedslag. Jag fick just detta problem på min förra 540 och därmed nedslag på besiktningen. Ett utmärkt tillfälle för att uppgradera till facelift :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Kan rekommendera att du provar att du polerar upp glasen köpte ett medel på Mekonomen som funkade rätt bra med allt i kartongen Ha de T |
|
|
Mina var också väldigt matta. Åk till macken o köp autosol o börja gnida med. Sen körde jag bilpolish efter för o få dem lite blanka. Jag körde förhand och md lysen kvar på bilen. Visst det blev inte 100% men de blev tillräckligt bra för att bes inta ska klaga. Beemer 4 Life! |
|
|
om du söker på "täckglas" får du en hel del träffar som behandlar detta med polering lite djupare, samt bilder före/efter. Mvh Henrik. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Byta till våren ?? Det är väl nu under den mörka årstiden du behöver så bra ljus som möjligt ??? Så det måste vara bra mycket vettigare och säkrare att byta glasen nu, är ju inga stora pengar, mot var du får tillbaka i ljusutbyte. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Visst är det så Hasso, och det blir nog så, men anledningen är att jag har extremt ont om gott om tid vinterhalvåret och kommer troligen inte att använda BMW´n så mycket. Iaf inte i shitväder. Dock hade det varit skönt att åtm. ha den besiktigad ua innan våren. Ang. polering gäller åxå ovan nämnda skäl, men har faktiskt varit på med autosol tidigare med knappt mätbart resultat. Behöver kanske jobba mer/fler ggr med det än jag gjorde då. Stillaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.