|
|
|
|---|---|
|
tja får tag i nästan nya däck/fälgar till bmw e46 däcken som sitter på är 225/45-20 och på fälgar ace tyson eller nått..!? kommer de passa min e46a 320 00a Sedan.. är så att den är sänkt 40/30mm gubben på däckverkstan som säljer de säger att de passar utan problem.. men vill höra med är.. så att jag slipper köra 20mil i onödan.. tacksam för snabba svar.. (åker isf imorgon till gubben) | |
|
225/45-20 ger ca 7,5cm! större hjuldiameter än standard, det går inte på långa vägar. Har du verkligen skrivit rätt? Det borde vara runt 30 profil, inte 45. Berätta också fälgarnas offset (ET) mått. mvh/ Anders |
|
|
sorry.. 225/35-20 är de.. :D ET 34 och 8,5/20tum |
|
|
Med 35 profil ligger du med minsta möjliga margial på rätt sida om max +/- 5% tillåten skillnad i rullomkrets. Med ET 34 är risken mycket stor att det tar i vid nedfjädring. mvh/ Anders |
|
|
tack för de.. tror nog jag hoppar över de.. så att jag ej får problem med att de tar i... satsa nog på 18/19.. |
|
|
Tjena Jag kör 225/30/20 på min E46 Touring utan problem. Visst, jag har en coiloversats som gör att jag kan få den precis där jag vill, men ändå. |
|
|
min bil ser ni på Länk |
|
|
Så här kan de se ut... min bil Länk |
|
|
När vi ändå pratar E46 och däck&fälg - vilka ETvärden är OK på en E46 touring (325i -02)? Enligt de tabeller jag surfat upp så är ET42 standard me hur stor avvikelse på ET är OK? Varken söken här eller google har lyckats hjälpa mig. Är lite sugen på att köpa ett par M/68 fälgar och de finns ju med 225/45-17 7,5 ET41 och det borde väl gå bra och även 17 8,5 som de tycker man kan ha 245/40 med ET50 på funkar nog också. MEn så tycker det att det skulel funka på en M3a med vinterdäck 17" 7.5 med ET 47 fram resp 25 bak. 25 bak låter som tar i mina ovalsade kanter och 47 - skrapar det innerskärm? Vilken snärje det ska vara med fälgar? Antar att om man frågar BMW själva så lämnar de inte något intervall utan bara att de lovar att exakt orginalfälg funkar dvs styling45 205/55-16 men sajten där säger faktisk ET47. Någon som kan ge ett ETintervall för M68-fäglarna 17" för resp bredd? Kan man lite på sajten jag länkat till? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
M68 på E46 (ej M3) skall vara: fram 7.5" ET41, bak 8,5" ET50. Länk mvh/ Anders |
|
|
här har du en bra sida.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.