|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu bumpar jag min egen tråd. Jag har har kollat lite mer nu och lambdasonden jag ska använda har artikelnummret 11781730025 Kollar man upp den så står det att det är en titanium-sensor som ska sitt på min bil eftersom jag har siemens-boxen. Är det inte så att en titanium-sensor är en bredbandslambda och således stämmer färgerna på kabeln! Och således har allt bråk om vit vit grå svart varit helt fel.... |
|
| AndreasF: Vilket jag även skrev i ett av mina tidigare inlägg "att dömma av färgerna så har du en titanium (5V) sond", vilket är rätt ovanligt. | |
|
Ok. jag uppfattade det som att det måste ha varit fel sensor. Sorry.. Då har jag tjöööpt fel lambda. Bummer. Tips på bilskrot i GBG uppskattas. |
|
| AndreasF: Ja det var min misstanke från början iaf, men jag hade fel, så det fick ju läggas in liiite tolkning i inlägget:)! | |
|
Hej Andreas, har samma typ av DME MS 40 d.v.s. Siemens och misstänker att Lambdan inte fungerar. Får fel i Carsoft om detta i alla fall och avgasvärdena är skit. Har biltema någon lambda som passar till denna bil. Det verkar nämligen sitta en biltema kat också på den så jag är rädd att inget annat passar. Vore tacksam för serienumer som passar. Tack på förhand |
|
|
Hej hej lorden. Nu va detta ett tag sedan, men jag är ganska säker på att jag köpte biltemas titanium lambda, 4trådig artnummer: 52980. Färgerna stämda överens med tidigare lambdasond. Kör du eget carsoft, isf. vilken version? Jag kan inte läsa nått med min nämligen. |
|
|
Hej och tack för informationen. Får se om jag åker till skroten eller köper på biltema. Har dåliga erfarenheter av de saker biltema säljer. 6.5.06 är versionen på carsoft. |
|
|
Får man väcka nytt liv i tråden? Hur löste ni problemen med sonden till slut? Jag har samma sond och hittar ingen i skroten. Schmiedmann sälger den för lite över 1100... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.