AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.380

Nån som vet nått om krashen inatt?

Sida 2 av 6
Har i o f s inte sett så noga på bilden, men färg och fälgar påminner om en som rullat i Malmö sista tiden.
Det är dock en cab, men sammma fälgar, färg och en ungdom som rattar.
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Står lite mer på denna tråden

Länk

han verkar vara från helsingborg..

Det är en GT alltså ingen Cab.

wrath: GT fälgarna finns endast i 17"
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Väldigt troligen 17" eftersom det bara finns 17" som standard...
Otäckt när man tänker på att det kan ha varit någon man har snackat med här på forumet, livet ska man inte ta för givet.
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Undrar om det är den GT:n som stod på BT bil
i helsingborg.

C@
18
C@milla
523iM -99
Det undrar jag också. Det bör det nästan vara... =(
Jag tror inte det är den. Jag tror han köpte denna i Göteborg. Det måste vara samma kille jag såg på Emmaboda. Han var i 20 års ålder och hade sin tjej med sig. Bilen var original och hade gula blinkes bak med precis som den som såldes i Götet hade. Han körde enligt uppgift rätt fort på ditresan. Burnade på parkering inne i emmaboda osv.

Risken är ju rätt övervägande faktiskt.

/Per
Killen på Emmaboda kom även från helsingborg.

Stämmer kusligt bra.

/Per
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Klantigt samtidigt som han hade enorm otur. Men vissa lär sig aldrig och det är många man "känner" om omkommit under liknande omständigheter och tyvärr rätt många som är i riskzonen.
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Någon som lyssnade på P4 runt 15.30 tiden,dom intervjuade bla en polis från Kalmar,personligen så tycker jag att det är för jävligt att ungdomar som nyss
fått körkort sitter i sådana här maskiner,tydligen så behärskar dom det inte. Nä gasa av er i nåt ni behärskar. Detta får bara till följd höjda försäkringar
mm, ni som är unga får ursäkta men det börjar bli lite väl många olyckor med unga förare i motorstarka bilar,
med dödsfall som utgång.
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Mycket tråkigt när sånt här händer :-(

C@milla: Välkommen till forumet! Hälsa Björn!

//Palle
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Håller med. Det vore bäst om de fick gasa av sig på inhängnat. På 3-serie sidan finns skrämmande läsning under rubriken "flytta på er, här kommer en BMW". Somliga visar sig tro att det är ett normalt beteende att rejsa på motorvägen trots att det finns "oskyldiga" medtrafikanter ute samtidigt. För min del helt OK om det är tomma, öppna raksträckor så ingen annan har den minsta möjlighet att bli inblandad.
Är själv ingen perfekt bilist, men jag tycker inte att man skall bli förvånad när man kör som en idiot och andra börjar agera privatpolis.

Låt oss se till att BMW uppfattas som ett bilmärke som körs av skickliga förare med något innanför pannbenet.
Alla som sysslar med racing vet vad viktigt det är med bromsar. Använd dem lika ofta som gasen.
Länk

där står de om de..

larsson -m3 93-
Var det verkligen ett vanligt streetrace? Det vi kör här i Sthlm är sällan längre än ca 200-250m. Jag menar, det är ettan,tvåan,trean,broms. Någon som vet om föraren var onykter? Var det samma sträcka som vi brukar köra, ska han inte ha kommit upp i mycket mer än ca 140 blås i den bilen. I så fall måste han ha missbedömt bromspunkten rätt grovt om han åkte av vägen i så hög fart att han totalskrotade.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Kollade precis Öresundsnyheterna, TV4. Det var inte ett "race" utan han körde och burnade loss för att få till en schysst video. Sen ville grabben väl ha ett klipp på höghastighetskörning och gasade väl på inne i stan, inför kamera. Fullkomligt obeskrivligt att köra så, det finns ju tomma vägar mitt i natten man kan filma på om man nu måste, som inte ligger i stan. Helt otroligt, han måste dessutom ha felbedömt bromssträckan oerhört, han hade alltså tveklöst planerat en inbromsning, men missbedömde kraftigt. Oerhört sorglig historia är det i alla fall. Gissa varför våra bilar kostar att försäkra....
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Mycket tråkig när sådnat här händer, men man blir ju inte direkt förvånad. M3 verkar definitivt vara en olämlig bil om man har färsk körkort. Massor av M3 E36 har krashats på detta sett. Man får hoppas att tjejen klarar sig i alla fall.
C@
18
C@milla
523iM -99
328-Johan:
Det var inte INNE i stan. Det var på ett industriområde utanför...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kanske trodde att GTn hade F1 bromsar..
Mycket tråkigt detta . jag är från Ängelholm o man ser ju en del av dessa bilar här osso när det är mindre än 2 mil mellan städerna. håller med , hoppas det inte är någon man känner till..

(( Speed dosnt kill,, its the sudden stop ))

T/A GTA (427nm)
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tur att man inte hade råd med ngn m3:a när man var 18-20 år, då hade man kanske inte skrivit här idag. Jävligt dumt att köra över sin egen förmåga för att imponera på andra, har själv som regel att inte bry mig om andra utan istället köra på ett sådant sätt att man känner att man har kontroll.
Väldigt tragiskt iaf när sådant här händer, hoppas det går bra för tjejen.

//Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.