|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg på denna eminenta sajt,here it goes.... Då barn nr 2 är på ingång så börjar jag känna ett behov av kombi,ett barn i en sedan fungerar men två kan bli jobbigt. Jag har idag en BMW 520 mj01,imolaröd II med komplett M-sport paket och sedvanlig utrustning som dubbelklimat,farthållare,multiratt,elhissar+speglar,ski-sack m.m Bilen har gått 15100 mil,svensksåld,rost åtgärdad på garanti med utmärkt resultat,mer än fullservad,lackbehandlad 2 gånger/år,massvis med kvitton och dokumentation. En enormt välskött och snygg bil helt enkelt. Nya 16 tums alu-fälgar med nästan nya michelin dubbdäck samt 17 tums M-sport med mkt fina sommardäck. Bilen jag är intresserad av säljs av Kneippbadens bil som verkar vara en handlare med gott rykte. Det är en BMW 530 Kombi mj01 ca 16100 mil,silvermetallic samt i stort samma utrustning som min bil men inget M-sport paket dessvärre. Reg.nummret är TAX 118,bilen verkar vara i sin ordning men jag har inte sett den med egna ögon. Handlaren vill ha ca 25000 kr emellan om jag byter in min bil,låter detta vettigt? Är otroligt nöjd med min bil,förvånansvärt bra körbarhet trots den mindre sexan. Enda fördelarna med 530:in är just kombi och större motor vilket alltid är trevligt men är det värt 25000 i mellanskillnad? Hoppas på lite råd från AP:s kunniga panel! mvh Samnerud | |
|
Tja du får en ett år äldre bil som är importerad utan M-sport mm. Personligen skulle jag inte byta bort en röd bil mot en silvrig men det är jag som sagt hade en E39 sedan när grabben var liten och det funkade fint Ha de T |
|
|
Förmodar att det är denna Länk! Tror inte att du tjänar på det bytet. Du får en lika gammal bil som du har och som kommer vara mer svårsåld den dag du skall sälja iom avsaknaden av m-pkt och vita blinkers. Jag hade nog försökt hitta en svensksåld bil som har m-pkt alt executive pkt tex denna Länk! /Rickard |
|
|
Om det är något ställe som jag skulle våga köpa en importerad 530 så är det lyckligtvis Kneippbaden. Har själv erfarenhet av deras reklamationspolicy och den är förstklassig. (De köpte tillbaka bilen utan värdeminskning 6 månader senare när de inte lyckades fixa den) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Skulle aldrig byta en sv-såld "äkta" m-sport mot en dito import icke m-sport, oavsett motor. Den större motorn är väl värd 25k extra, men det är även m-sport+sv-såld-faktorerna, så de tar ut varandra. |
|
|
Tack för alla svar! Resonerar lite som dig HFR,M-sport vill jag inte vara utan och tycker väl egentligen att bytet skulle gå nästan "jämt ut". Skulle kunna lägga 10k emellan för en kombi med stora 6:an men mycket mer känns svårköpt med hänvisning till historik,skick och utrustning på min bil. Jag får leta vidare tror jag även om denna bil inte är helt avfärdad. Mvh Samnerud |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.