|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner, har satt ut annons på min 525:a då jag beställt en ny och undrar om jag är helt fel prismässigt eller....massor med besökare men ingen har hört av sig?? Länk Ligger dessutom ute på blocket med samma text och med beg.försäkring i 6 månader. Tips, någon? //Micke | |
|
Oftast så ringer bara seriösa på en sådan bil alltså inte en massa som bara vill komma och provköra det skall man iofs vara glad för men tror inte att du skall släppa på priset ännu Snygg bil synd att man själv har bil Lycka till Ha de T |
|
|
Du har säkert rätt i det, men man blir lite förvånad när ingen hör av sig! Har faktiskt fått några skambud via mailen från blocket typ "e intresserad du får 185 tusen direkt i handen"...joråsåatt!! Skulle inte tro det! Kul att du tycker den är snygg, har varit otroligt nöjd med den under alla mil men nu var det dags att byta. Tack för svaret! //Micke |
|
|
Det är extremt svårt att sälja en så dyr, men ändå "vanlig" bil, privat. Det är helt enkelt väldigt få människor som har 242.000kr i madrassen att lägga på ett privatköp. Oftast vill man ha finansiering och garantier i den prisklassen och då vänder man sig till en handlare istället. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Njae, i vissa fall ja, men ändå inte :-). Säljer min bil med IF´s begbilsförsäkring på Blocket.se som ger lika mycket skydd som vad bilhandlaren kan erbjuda under 6 månader. Dessutom kan du ju av bankerna idag ta färdiga billån ex. från Swedbank på hela beloppet till ca 5,40% ränta. Eller har jag helt fel? //Micke |
|
|
Ja till 5,40% ränta ja... Jag köpte min på BMW och har 1.4% ränta genom DnBnor. // Jonas |
|
|
Min nya 330d som kommer om några veckor, köpt på BMW Danderyd fick jag kampanjränta på, ändå hamnade den på 3.45% så din ränta är i världsklass. Lägre ränta än vad jag har på mina villalån faktiskt så du har gjort en grymt bra upphandling på din finansiering. Men, DnBnor är väl ingen finansiering som du blev erbjuden av din BMW handlare utan den löste du väl själv? Jag har svårt att tro att alla begagnatköp över låt oss säga 200k bara går via bilhandlare för att finansieringen skulle vara ett hinder. Men tiden får väl utvisa om jag får min bil såld:-) //Micke |
|
| Köpte själv en fin 120dM privat via Blocket förra året och betalade 232k så visst finns det privatköpare som kan köpa även dyrare bilar privat. I mitt fall hade den ju nybilsgaranti kvar så det kändes tryggt. | |
|
Visst går det att sälja bilar på blocket. Sålde förra 523an för 315' (i januari-08) och en XC90 för 353' privat kontant. Så det finns alltid de som har pengar. 242'kr signalerar en viss prutmån, men var lite uthållig. Thepe |
|
|
"Men, DnBnor är väl ingen finansiering som du blev erbjuden av din BMW handlare utan den löste du väl själv? " Fick erbjudandet av Borgs Bil (numera är dom väl bara auktoriserade för service). Ja räntan är faktiskt lägre än för mitt huslån för tillfället... // Jonas |
|
| Granhult. Jag tycker du ska byta bort bilen mot persiska mattor och guld. Då får du också ett högre inbytesvärde. Lycka till! | |
| Väldigt fin bil med härlig färg, kanske är det så att de som är beredda att lägga de slantarna på en 525i E60 i första hand tittar efter en facelift? | |
|
Det har iallafall ramlat in några bud nu på mellan 225-234k så det artar sig! Får väl se hur det går, har ingen brådska då nya bilen kommer först v 46. //Micke |
|
|
Sålde nyss min E61 525i M-sport på ca en vecka privat för över 212,500kr, satte ut den för 229'. Telfonen exploderade inte direkt med ett par riktigt intresserade hade jag. Inte en enda tokprutare. Tycker din ligger helt ok i pris om det hade varit en Touring, E60 kanske är lite trögare att sälja? |
|
|
Tar upp tråden igen, bilen såld för 230.000sek kan kanske vara bra att veta för någon som referens. Nu är det bara 2 långa veckor kvar tills 330d kommer och kan förgylla tillvaron:-) //Micke |
|
| Hade du inte fått ett bud på 234 000? Vad hände med det? | |
|
Det är väl som det brukar, folk slänger ur sig bud hur som helst utan att sedan stå för dom. MVH Christofer |
|
|
Baccala: Det är precis som Christoffer säger....fick massvis med bud på mail på allt från 185 och upp till 234 men det slutade med ett samtal från en kille som var vettig och hade stålar på fickan som bjöd 230, så jag släppte den för det. Är bara 2 veckor kvar knappt till min nya kommer och ville inte stå där och inte kunna lösa ut den. Hadet! //Micke |
|
| Granhult: Ok, lycka till med nya bilen, och upp med bilder när du fått den! | |
|
Tack Baccala, bilder kommer så fort den är levererad :-) //Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.