AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
412

Vart hittar man nya värmeventiler till bra pris?

Eller finns det inga med bra pris, då kanske man bör se över och försöka laga sina egna, för nu är det lite väl varmt.....

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
Ring Per Larsson bil o motorteknik 08-7110687

Han fixade en beggad till min 735a för 1000kr monterat i bilen,det är åtminstone mitt tips.

mvh Stephan
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Ring till skroten.
Jag vet att www.returbilen.se i malmö har värmekranar för 50kr, men då får du meka bort dem själv och det är inga garantier..

I alla fall så kan du plocka en och "renovera" den så har en att misslyckas med :)
jag bytte till nya i min men problmemet kvarstår, du kan köpa mina beg. om det är intressant, Jag har bilder på dom om du är osäker på passform med mera

maila på 530i@telia.com

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

pcdoktor: Vet du vad felet kan vara?? För jag har mätt upp spolarna i min bil och hittar inget fel, så jag är tveksam om det är felet.

*Allt eller inget*

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
det brukar inte vara spolarna det är fel på.
Det är de små grejerna som styrs av spolarna som har en tendens att gegga fast i något. Hos mig hade hällt kylarsvets i vattnet och det fick mina ventiler att fasttna i en röd sörja.

Plocka ner ventilerna, plocka isär dem och gör rent och sätt ihop.
Kolla så att vattnet är rent och prova igen.
bader: har gjort det och det kommer endast värme på förarsidan medan kyla/värma fungerar på passagerarsidan som det ska och ibland kan det hända att det kommer lite kalluft på förarsidan

*Allt eller inget*

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.