|
|
|
|---|---|
|
För ett par veckor sedan så började mörkret, Efter att ha glömt lyset på i bilen så starta självklart inte bilen dagen efter, batteriet heltomt. Fick starthjälp och körde till jobbet som vanligt. När jag sen starta bilen igen för att köra hem så gick den inte riktigt rent kallstartad. När den väl blivit lite varmare, efter ca 3-4 minuter så gick den som den skulle igen. Jag provade att koppla ur batteriet under ett dygn för att sen koppla in det igen och låta bilen stå på tomgång tills den blivit varm för att möjligen "nollställa". Ingen direkt skillnad blev det utan den beter sig likadant vid kallstart. Jag orkade inte fortsätta felsöka mera efter det då det mest var ett störande moment i ett par minuter. Nu däremot så har problemet eskalerat. Vid gaspådrag så känns det som det ska, inga konstigheter. Däremot vid lätt till medelstort gaspådrag från tomgång upp till ca 2000 varv så hackar och tuggar motorn för att sedan accelerera som den ska igen. Vid jämn till lätt gaspådrag så hackar och tuggar motorn oavsett varvtal. Vad kan detta bero på? Har letat efter tjuvluft med startgas men inte hittat någon läcka, sitter nytt 105aH batteri i och insugsbälgen är nybytt. Tycker att det inte borde vara tändstift/kablar eller filter då problemen borde vara desamma eller värre vid full gas (?) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.