|
|
|
|---|---|
| Antar att Molle 325 kan svara på detta? Mitt problem är som följer, vid krypkörning i låg fart hugger lådan till ordentligt jag tror att det sker i samband med uppväxling till tvåan och går sedan i failsafe prog. Detta uppstod för första gången i sommar (juli) vid krypkörning på en gropig grusväg men det räckte med att stanna och starta om så fungerade lådan normalt igen. sedan hände samma sak igen ett par dagar senare. efter det har lådan fungerat fram tills i helgen när problemet dök upp igen, och sedan har det visat sig mer eller mindre varje dag nu kan man dessutom få starta om flera gånger innan den går ur failsafe.Kan nämna att det inte är Steptroniclådan den är renoverad Okt 05 har alltid ryckt till lite ibland på högsta växeln melan 90-100 km | |
|
Kollat oljenivån? Annars lamellerna som är slitna, fast på 4år? |
|
|
håbba: Ryckte den efter renoveringen? Eller var det innan? Börja med oljenivåkoll, den som renoverade lådan borde ju kunna bjuda på det... Mvh |
|
| Oljenivån är som den ska. Rycket eller det lilla hugget som kan bli ibland är inte ovanligt vad jag kan förstå jag tror att det har med lockuppen att göra och att det sitter i programvaran men det har jag o fler med mig kunnat leva med. Vad jag nu funderar på är om det nyuppkomna problemet kan ha med programvaran att göra? Eller med någon varvtalscensor,(givare) att göra det sitter väl någon sådan bak i lådan vad jag kan förstå. En sak har jag kunnat notera efter att det inträffade första gången i sommar, bränsleförbrukningen har ökat ca 1 dl landsväg 1,5 dl blandat så det är inte otroligt att det är någon varvtalscensor som spökar. Något elektroniskt fel är det i alla fall. Har inte Molle 325 någon ide ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.