|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en Bmw 320 Sedan årsmodel 00. Jag har den "vanliga" ratten Länk och jag undrar om jag skulle kunna byta till den här Länk skulle uppskatta om nån som vet skulle kunna ge sina råd och tips Mvh Jesper | |
|
ja du kan byta ratt i E46 men jag är inte säker på att airbagen i den första passar på den senare. och skrotarna brukar väl sälja UTAN airbag. att köpa en NY airbag är väldigt dyrt. Leta på ebay efter en komplett det brukar gå att hitta. Personligen hade jag valt M 3 ratten som är tjockare än M ratten, jag har själv den andra du länkar till och jag tycker den är lite tunn. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
Får rätta Herr Ordförande lite...;) Ratten på den andra bilden är den som kallas Sportratt och ratten Johan rekomenderar kallas M-sportratt. Och det är helt riktigt att Sportratten är väldigt tunn medan M-sportratten är en dröm att hålla i. Din befintliga airbag passar inte så du behöver både ratt och airbag för att kunna byta. Däremot så har sportratten och M-sportratten samma sorts airbag så ett byte mellan dessa rattar är betydligt enklare (läs billigare). ___ //Ulf |
|
|
Ok tack för era svar. Så jag måste byta airbag också? Några tips vart man kan hitta dem rattarna då med airbag? Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ebay i UK finns båda lösa airbags och komplett med ratt med airbag men de är dyra. Länk sök på bmw steering wheel e46 Men få en Airbag till den ratt du har för under 2000 kr är inte möjligt i princip. Är nog billigar att köpa en beg ratt här i Sverige jag gav 500 spänn för en sådan ratt du vill ha i nyskick. Länk Jag köpte även en på skroten för 700 bara för att få knappsatsen som kostar det dubbla ny. ratten var dock lite blansksliten i skinnet med svarta ekrar. En airbag gav jag 2000 spänn för av en seriös säljare i UK. som ofta säljer airbags och rattar, men notera att alla inte säljer utanför UK. jag är helnöjd med sportratten istället för M-Ratten. Det går inte att korsa årsmodeller det finns en gräns runt 1999-00 där tvåstegsairbags infördes. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok så det funkar med den ratten? Vart hitta du din som du betalde 500 för då? Hitta du airbagen på ebay el? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.