|
|
|
|---|---|
|
Jag skall montera in en baslåda med tillhörande slutsteg i en E39 -00 touring. Jag måste då omvandla högnivån till lågnivå via bakre högtalarna. Nu till frågan , var hittar jag lättast kablarna till de bakre högtalarna (de som sitter i taket)? Eller är det lättare at ta signalen från något annat ställe? //Bäckis Bäckis | |
|
Svarar på frågan själv. Högnivån hämtade jag från bakre högtalarna som sitter i taket . Kablarna drog jag ner via taket ner i c-stolpen och sedan in i en högnivå/lågnivå omvandlare. Remotesignalen plockade jag från antennförstärkaren. Nu funkar det skitbra med en grov bas som lyfter ljudet mycket bra. Bäckis |
|
|
Ska göra samma operation själv, var det några problem att plocka ner taket? Kopplade du in strömmen direkt på batteriet? Var hittar jag antennförstärkaren? Mvh David |
|
|
Börja med att lossa stolparnas klädsel , då kommer du åt antennförstärkaren som sitter bakom vänstra stolpen.Kraften till slutstegen plockade jag från fördelaren som sitter ovanför batteriet via en extern säkring. Lycka till. //Bäckis Bäckis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.