|
|
|
|---|---|
|
Det trodde jag aldrig med en sådan gammal häck som min 520i från 84. Bmw säger 185 km/h men jag kom upp lite över 200 med vanliga regummerade 185 runt om samt biltema stötdämpare som är helt slut. Men det låg ändå väldigt fint på vägen. Är det vad man kallar BMW kvalitet ?? | |
|
De kom upp i 200 knyck på mätarn troligtvis Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Min gör 200km/h med 3pers i bilen... Men då är det ju mätarfart... //Cosmos "4000rpm = körglädje" E28 Registret #160 |
|
Hello Nasty! |
Då kan man räkna av en hel del minst 10-20km/h Mätte min Volvo 240 -84 enligt den mätarn 205-210km/h med org. dimension på däck. Körde med min 535-87 efter och på den mätaren stod det 180km/h. Man kan aldrig lita på en hastighetsmätare. Mvh/Henrik |
anderz |
För väldigt många år sedan hade jag en 84:ans 240 GL som hade då gått 8600 mil och den pressade jag till 185 kmh på mätanrn sedan var det stopp, så 205-210 kmh med en 240 hmmmm.... |
| Hade en 240 turbo för många år sedan som gick ruggit bra. En polare hade pappas Mercedes, nån med v8 i (kan noll om Mercedes) men det spelar mindre roll. När jag hade 200 på min mätare hade han 230 på sin... Nu vet inte jag hur pass väl den stämde men ett par veckor efter åkte jag fast för fortkörning, 105 enligt mätaren men ca 125 + felmarginal enligt lasern. Visade sig att någon tidigare ägare fifflat med utväxlingen i bakaxeln... Med tanke på att en 240 Turbo ska göra strax över 200 original så låter inte 230 med den bilen helt orimligt i mina öron. | |
Hello Nasty! |
Med annan kam o portad topp. Mvh/Henrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.