|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har erfarenhet av att skicka en motor. Har ringt runt och blivit dissad av både bussgods och Ups. Privatpersoner får tydligen inte skicka en hel pall tycker dom. Har hittat en motor med låda och kardan som ska skickas hit från Helsingborg. Jag bor i Örebro. Tacksam för svar. | |
|
Pall/stora paket skickas inte mellan privat personer så jätte gärna men kolla med åkerier typ DHL om dom kan tänka sig ta det. Vad är det för motor o vad väger den? Jag kanske kan ha möjlighet.... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Posten då? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag fick en växellåda (en lite större låda från en annan bil) tillskickad mig på en halvpall för inte längesen alls. Det var från en privatperson till mig som privatperson. DSV fraktade den, och det var inga problem. Jag tror det kostade en sjuhundring eller så. Det var DSV som fraktade den, och jag fick åka till deras central i malmö och hämta den. Ett stort problem med ett dylikt gods är att det riskerar att läcka olja, vilket inte är så poppis -- Markus |
|
| m20b25 motor med kardan och låda är det. | |
| Helpall måste fraktas med lastbil modell större än vad bussgods och UPS har, så DHL gör det bland annat. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag betalde 540kr för frakten av en Seatmotor 2007 på pall, (Schenker eller Dhl) men jag var tvungen att uppge en firmaadress tex som kunde ta emot den dagtid. En växellåda gick dock med posten på en engångspall utan problem. Eftersom en kompis har bilverkstad så var det inga problem, brukar även adressera däck direkt dit när jag beställer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svaren. Ska höra med dhl och Schenker. Skriver sedan hur det har gått |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.