|
|
|
|---|---|
| Jag har beställt Nokian Hakepelitta odubbat 215/65-16. Någon som har koll på det däcket. Brukar ett odubbat vinterdäck vara tystare än ett sommar-däck? | |
|
Köper man Nokians nyaste ( Hakkapeliita R ) har man med 99% sannolikhet ett av dom tre bästa däcken som finns på marknaden i år... Är det Hakkapeliita RSi man får är det ett gammalt mönster som var bäst 2005 men idag är medelmåttigt då utveckligen är snabb på vinterdäcken Är det WR G2 man får är det inget nordiskt vinterdäck utan ett "europeiskt vinterdäck" man får ( dom heter dock INTE Hakkapeliita) |
|
|
När det gäller Nokian däck så skall det stå Made in Finland på dessa,då är dom avsedda för oss nordbor. Har 2 set av Nokian Hakkapelitta Nordfrost2 till min 2 bilar ock de 4 som är gjorda i Finland är betydligt bättre än de som det står Made in Germany på. Skillnaden är stor kan jag intyga trots att de som är tillverkade i Tyskland är 1 år nyare än de finsk tillverkade !! Däcken är i samma dimension ock sitter på BMW bilar ( E46+E39 ). |
|
|
Alex84, Nordfrost2 är Gislaved inte Nokian. Kanske du skrev fel? mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.