AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.131

Flödesmängd + Luftmassemätare

Hej undrar vad den normala flödet (lmm) är för en 740 m62tu mod 99
Och vad mäter man det i?? Liter/timme alt kg/timme?
Min visar 30/timme och går för snålt..Motorn dog i 80 samt hoppar
vid 15kmh. Motorn går snålt,så jag får nog byta lmm, undrar vilka värden på Lmm som är standard??
VH Matte
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Har egentligen inte något riktigt svar men skriver ändå... :)

Enheten beror på vad du mäter med antar jag, men internt motorstyrenheten (Bosch) så är det kg/timme. Tomgång ligger nog på 20-30 och fullast kanske upp mot 800 skulle jag gissa mellan tumme och pekfinger. Om den går snålt är det inte säkert att det är själva givaren det är fel på. Det kanske kan vara luftläcka eller möjligtvis injektorerna? Bränslepumpen?
Tack för svaret, är snarare så att den nya lmm jag bytte till visar 30kg/timme på tomgång. Det är snarare så att bilen dog i en kurva,och har dött 5 ggr sen jag bytte till den nya.
På höga var så funkar allt och det är bättre kraft än i min gamla, den är lite dålig på låga varv (inget stort märkbart dock,visar bara lmm kod fel samt känns liiiite slöare)
På låga var så hoppar tomgångsnålen,på nya lmm har kört i 2 timmarför att den skall ställa om sig,men den verkar inte göra det.
bilen dog i 60 på en raksträcka också när jag bara släppte gasen.
Nya stift och så,såHar läst av bilen och allt ok, förutom att mecken tyckte lmm dvs 30kg/h timmen var för högt. Har bytt till den gamla lmm och nu funkar bilen ok igen, bara lite slöare typ.

Dock är det då felkod vid avläsning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.