|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt o köpt en E36 nu. Fick då tipset att om man trycker in knappen för nollställning av tripp mätare medans man har tändning avslagen och sedan vrider på tändningen så visas den "rätta" mätarställningen? Finns det någon sanning i detta? På dom bilar jag har testat som gått runt 14.000 - 16.000 mil och gjort detta på visade dom runt 25.000 till 35.000 | |
|
Hej! vad jag har hört så ska det kneppet stämma. Det stämde på min BMW. Därimot så kan man inte vara helt säker på det knepet. för de kan ha bytt hela mätaren, t.ex plockat det från någon bil från skroten. M.V.H Tomas |
|
| Stämmer ej! | |
|
NEJ NEJ NEJ..för hundrade gången.det har INGET med mätarställningen att göra!! 325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98(nr.2),328i-98(nr.3),323 Ci-00 |
|
|
Vad är det för siffror som dyker upp då? //Henrik //Kungen Af Malmö |
|
|
Nej!! Stämmer inte!! ICQ:156184211 |
|
|
sök tidigare inlägg om detta ! Siffrorna som kommer upp är bla. serienummer och verfikations nummer mm... något som en vanlig person inte har användning för . MVH TONY ///M3 |
|
|
Hur kan Thermanson påstå att hans bil gör det???? väldigt mysko tycker jag. |
|
|
Gör man detta testet på 328:or så visar alla samma siffror nämligen 340000. och om man frågar hos bmw återförsäljarna så säger dom precis som Phiber skriver att det är serienummer o verifikationsnummer... who dares wins... |
|
|
Hej! Ursäkta inlägget :) måste ha tolkat de där siffrorna helt fel M.V.H Tomas |
|
gagge |
lägg ner den här frågan.. de funkar iiiiiiinte.. insee... vad siffrorna betyder har jag inte helt kol på men de e chassi o inspektionsnummer tror jag... |
stefannorr |
stämmer ej..för 1000 gången..borde finnas en stor ps.att läsa innan man loggar in på forum där de står om sökfunktionen.......innan man loggar in o skriver.. |
325Ci |
Siffrorna som visas är följande: 1st display: BMW PART NUMBER (6 digits) 2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug # 3rd display: K NUMBER (4 digits) 4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN 5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits) 6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware # |
| ta chassinr och milsök. bara ringa en bmw verkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.