|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa. Jag är ny här på forumet och har precis köpt mig en 528 Touring -98 (E39) Några småfel på bilen som jag skulle vilja få hjälp att felsöka: 1. Farthållaren funkar inte. 2. Torkare och spolning på bakruta funkar inte 3. Pixlar i displayen under hastighetsmätaren saknas (färddatorn, orange pixlar) 4. Ute tempen står konstant på -40 grader 5. Färddatorn visar inte alla fakta (har en inbyggd navigator, i den displayen ska jag kunna se massa roliga fakta men siffrorna i den rör sig inte... 6. Bilen går ojämnt på tomgång, ibland (läs ofta) även ryckig gång vid motorbromsning. Tacksam för svar. | |
|
4. Jag lyckades ha av kabeln till yttertempmätaren på min gamla e34:a, då fick jag samma symptom. Skulle kunna vara idé att kolla detta först. De andra frågorna lämnar jag med varm hand till mer kunniga forumexperter! Välkommen till forumet förresten! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
1) Kan vara "vad" som helst. Kör klassisk felsökning. 2) Kabelbrott på kabelgenomföring mellan lucka och kaross. 3) Klassiskt fel. Går inte att fixa utan ett nytt kombiinstrument behövs. Finns temporära fixar men de är oftast mer arbetskrävande än utdelning. 4) Se 1) 5) Funkar antispinn? 6) se 1) Mvh, Thomas E "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Tack för svaren hittils...som total rookie på BMW ställar jag då några följdfrågor: Kabelbrott på kabelgenomföring mellan lucka och kaross. Hur fixa detta på lättaste sätt? går det att skarva eller köper man ny kabelhärva? Går inte att fixa utan ett nytt kombiinstrument behövs. Köpa nytt/begegnat? Vart köpa? rimligt pris för nytt resp beg.? |
|
|
Andurrs kolla denna Länk ang kabelbrott. Jag lyckades laga min med hjälp av länken. Bra att mäta motstånd med hjälp av nålar! Tog bort högtalaren höger bak för bättre åtkomst. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.