|
|
|
|---|---|
Buspelle |
Funderar på att köpa en iPhone. Den ska fungera med BMWs BT, men det påstås i ett antal forum att det kan vara vissa problem med de senaste versionerna av iPhone; bl a 3gs. Någon som har erfarenhet. |
|
Tjena, jag har integrerad BT och iphone 3G med senaste programvara i min E61a, den synkar telefonbok och allt som den ska göra, jag hör andra parten perfekt men får väldigt mycket kommentarer att jag hörs väldigt dåligt, jag har provat de flesta trick, dvs inte ha bluetooth och wifi samtidigt mm men det hjälper inte. Jag är tveksam att använda min iphone i jobbet pga detta. Tilläggas bör att min Sony Ericsson P1a funkar galant, kristallklart ljud, allt synk mm.. // Danne |
|
Buspelle |
Tack för info. Det där med att volymen kan bli låg hos mottagaren finns med i BMWs egen "probleminventering", som du hittar under rubriken "bluetoothgränssnitt" på hemsidan. Det ska gå att åtgärda med någon "engångsomställning" av volymen via något handgrepp med telefonen om jag förstått det rätt. Det jag sett på t ex E90 Post är att det tydligen kan förekomma värre problem än så med telefonböcker som inte kommer upp på skärmen, borttappat ljud et c. Har idag också en P1i som funkar klockrent. Detta trots att den inte ens finns med i BMWs förteckning över fungerande telefoner. P1an börjar dock kännas lite ålderstigen. |
|
Har aldrig haft några problem med min iPhone i min E61. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Min pappa har bmw org BT i sin e61 (han har haft två stycken) och dom på andra sidan har klagat på dåligt ljud i bägge bilarna. Han har haft diverse olika SE-telefoner och det har varit rikigt kasst ljud för dem han talar med. Han har klagat hos bmw som gjort diverse olika saker, bla bytt till känsligare mic och uppdateriungar men inget har fungerat tillfredställande. Slutligen monterades en "svanhals" in i stället för org micken och då blev det bättre. | |
|
Jag har en iPhone 3G och den fungerar felfritt i min E92 -07. Mycket smidigt när jag uppdaterar mina kontakter i hemdatorn och får dessa tillgängliga nästan omedelbart i bilens telefongränssnitt. Jag använder BMW orginalhållaren för telefonen i mittarmstödet. Min erfarenhet är att iPhone 3G och GS har inte så bra mottagning som SE och Nokia mobiler och kräver extern antenn. Jag har provat med en vanlig hållare/laddare med ideligen tappade samtal som följd. |
|
|
Hejsan! För er där det fungerar bra, vilken version har ni på er Iphone? Det verkar enbart vara (har varit?) problem för de som har version 2.2 eller senare. Uppdaterar man/köper sin Iphone idag så har den version 3.1.2 /Lars |
|
|
Jag kör alltid den senaste versionen. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| ....eller så har man som jag mobil från BMW mellan sätena och på grund av det kan jag inte koppla in min iPhone | |
| andvänder 3gs med senaste programvaran och det funkar klockrent! dom som jag pratar med blir förvånade över hur bra de låter för att vara en bilhandsfree! låter som om man pratar i vanliga telefonen o kör bil=) | |
| Kör iPhone 3GS i min E91:a och det fungerar ljudmässigt klockrent. Synkningen av kontakter är så där då den inte tar det fulla namnet på alla utan endast förnamn... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.