|
|
|
|---|---|
|
Seriously, Länk Man kan undra varför Volors PR-avdelning väljer att visa upp missfoster från Danmark och sedan skriva att det är en "värstig" som äger allt..... Snacka om bilsportstorka för märket i fråga! Jeeezzz.. tur att man inte är volvo-ägare | |
| Växellåda från BMW M5 och bakhjulsdrift...... | |
|
Länken funkar inte? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Den fungerar för mig... //Stenback |
|
|
För mig oxå, nu, men inte i natt. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
"Danskens Volvo 850 från 2001 satte den snabbaste bantiden med imponerande 1.20.78" Möjligt att han dominerar bland Volvobilar. Vi körde Superstage på 1:18,22 med en Porsche från 1978... ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Samuel har om jag minns rätt kört SS på 1,19 med sin M3 E30. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Glömde: Gullabo körde min 328 cab på 1:33,85. Helt otrimmad maskin och gatdäck. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Sista 850:n tillverkades väl ändå 96/97 och inte 2001? :) /Masten |
|
|
Han har försökt att bygga om 850 till en volvo... eller bil överhuvudtaget. Som barn tröttna jag på min framhjulsdrivna trehjuling :D |
|
|
Henrik Ølsgård har byggt en bil som han tävlar i den danska serien Special Saloon Car ss3. Inte för jag tror många ens känner till klassen här på forumet men ändå. Trisst när folk inte fattar vad saker är och sedan dissar! Kul bygge som verkar funka rellativt bra. |
|
|
Det är nog inte bilen i sig som vi opponerar oss mot. Det är mera Volvos reklam och deras sätt att vrida till "artikeln". Bilen i sig är imponerande för att vara en 850! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jo Pelle, som J.Dredd skriver. Det är hur Volvos pr-avdelning använder det som är måltavlan. Bilen är säkert kul..... och bra.. Bara det att: 1. Den är ful, kolla bara pvc-skärmbreddningen. En snabb bil ska på något sätt vara cool... så ful att den är cool eller så brutal att den är cool.. En bil med något av dessa attribut kan vara hur ful som helst och fortfarande få respekt.. Det är här Henrik Ølsgård har misslyckats, eller snarare, Volvo's pressavdelning har misslyckats i att använda Henriks bygge i sin marknadsföring. För jag tror inte att detta var Henriks intention, Henrik ville bara bygga en volvo som går att köra på bana. 2. Bilen är i texten framställd som fruktanssvärt snabb, vilket den faktiskt inte verkar vara om man tittar på de kommentarer som skrivits här. 3. Det känns amatörmässigt, men det kanske passar i ett forum som aftonbladet? Kan dock tänka mig att det finns en o annan fjunig volvo-bonde sittandes med "Aftonbladet Volvo Motorsport Edition" på kammaren och dregla över detta gul-vita spektakel och hoppas... hoppas, hoppas så mycket att han själv tror på det, att det snart kommer en ball, körglad volvo som låter tufft, har bakhjulsdrift , går fort och är gul.... pippigul någon? Det är ungefär som om att BMW skulle göra ett reportage om en av objekten i "Varför måste dom?"-galleriet!" :) Men för att inte ha det osagt, all respekt till ingivaren av detta fordon. Skulle själv aldrig kunna uppbringa något liknande... aja, inte mer seriöst än så! Tyckte det vara lite kul och ville inte att ni skulle missa denna artikel! // dmx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.