AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.311

inlåst nyckel i e36 coupé

Hej

Jag fick min nyckel inlåst i bagaget på min coupé för drygt 2 veckor sedan. Jag fick då div råd av användare här på forumet. Jag valde att beställa en ny nyckel vilket inte var det lättaste först, men tillslut fick jag min lilla plastnyckel idag för att kunna öppna bilen. När jag kommer hem så fungerar inte den av BMW tillverkade reservnyckeln! Är det någon som har varit med om detta någon gång? Jag ska kontakta BMW i morgon jag vill ju inte betala 554 kronor för en nyckel som ej passar. Är det någon som har några ideer mitt förra inlägg verkar vara borta från forumet så jag kan inte kolla där.

Trötta hälsningar
Martin
AB
61
ABR-Mange
325i -92 "ABR"
Inte så att förre ägaren bytt lås efter inbrott eller liknande och inte uppdaterat det hos BMW? du har då fått en nyckel till vad BMW tror är rätt lås men att dina lås är utbytta på vägen någonstans av en eller annan anledning.

Eller så är det helt ekelt en tabbe av BMW, det händer ju också.

/Magnus

www.abr-racing.se
Jag har fått en nyckel till en 328 cab årsmodel -99 ! De ni! Om den är i bra skick kan jag ta den istället för min 318 har jag meddelat BMW ! Tyvärr så gör de en ny nyckel istället och vägrar berätta regnummer på cabben. Sånt e livet
Nu är det bara och vänta på den nya nyckeln och hoppas på att det blir rätt denna gång.
Martin
Det tog en vecka till så kom min nyckel! Tack vare den lokala BMW-verkstan så blev det rätt. Tack Skälby Bil och plåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.