AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
735

Temp mätaren visar för mycket

Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Hej

Har ett problem som jag är osäker var felet ligger. När bilen är kall så ligger inte tempmätaren på blått, den ligger mitt imellan mitten och det blåa fältet. När jag startar bilen så stiger mätaren efter en stund upp till rött och stannar där. Jag provade att ta bort tempgivarn och la den i varmt vatten för att se om det gjorde nån skillnad på mätarn men det hände ingenting. Jag tror att det är fel på givaren men är inte säker. Vad tror ni?

Varmt vatten räcker nog inte..Skulle gissa på att tempskillnade mellan blått o rött på mätaren är typ 20-25 grader. Lägg givaren i kokande vatten... Eller så ohm-mäter du den. Men jag tror som du att givaren e knas, om du inte har nån skavd sladd nånstans...
Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Nä jag trodde nog inte att det skulle göra så mkt att lägga den i varmt vatten men jag tänkte att jag kunde testa om jag kunde bli lite klokare på att. Men det bli nog att jag köper en ny givare tror inte att det kostar mer än 200-300. Hoppas bara det är så enkelt annars kan det bli jobbit å hitta det felet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.