|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har tittat på en 523i E39, privatimporterad från Tyskland år 2000. Original mätartavla är utbytt mot mot en M5 plasmatavla där miltalsmätaren står på 34000 mil. Ägaren säger sig dock uppskatta att bilen gått 20000 mil. Varför visar då mätaren 34000 mil? Kan det vara så att mätartavlan suttit i en bil innan som gått långt och sedan har de siffrorna följt med till denna 523? Eller kan det vara något annat fel som gjort att mätartavlan visar mer? (Om den nu gör det) Behöver svar från kunniga, därför vänder jag mig hit. Mvh Nicklas | |
|
Siffrorna följde med mätarhuset. Jag brukar tänka så att om det är ett ämne jag inte är så insatt i så brukar jag undvika tveksamma situationer. Alltså, leta en bil där mätaren inte är bytt och ägaren inte uppskattar miltalet åt dig. Mvh Johan |
|
|
Miltalet följer med mätarhuset har jag för mig men varför är det inte dokumenterat i serviceboken eller nåt? Vad säger serviceboken i övrigt? M V H Stephan |
|
|
Bara för att mätartavlan är bytt behöver man ju inte döma ut bilen men man ska ju iaf vara lika vaksam som man normalt sett ska vara. Hur ser servicehistoriken ut? Vad säger LLM för mätarställning om man gör en diagnos? Om även LLM (ljusmodulen) skulle vara bytt eller om bilen inte har en komplett servicehistorik iaf på den tyska sidan så börjar det vara riktigt skumt. Generellt sett brukar de bilar som är privat importerade och bara haft importören som ägare i några år vara ganska säkra kort. |
|
|
Enligt ägaren var den servad vid 15.000 mil 2002. Ägaren säger också att hennes pojkvän ägde bilen för tre år sen, då hade den original mätartavla. Alltså är M5 tavlan ditsatt någon gång under de senaste 3 åren, har inte fått mer info än så än. Mvh Nicklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.