|
|
|
|---|---|
|
vet nån hur man lagar en sån? där kablarna går in sitter det en rund plast platta, andra plast halvan betsår av fjädrar å bleck, Försökte att laga den men verkar inte finns nåt som låser plastbittarna. Elr måste man köpa nytt tändningslås. borde gå köpa bara kontakten. Nån som vet /micke | |
|
Du kan köpa bara kontakten med kablar. Det är ingen bra idé att greja med den kontakten utan att få det bra. På min 630 krånglade också kontakten. Det innebar att den började brinna varje gång jag startade bilen. Det var i och för sig bara att blåsa ut lågorna men till slut tröttnade jag på detta och köpte en ny. Den kostade runt 350-370 kr 1993. Per L |
|
|
Undras om jag inte har ett nytt i nån låda,kan kollas i helgen om intresse finns. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
jo det kan du göra om du tid och lust mvh micke |
|
|
Hittade detta nytt i orginalpåse Länk kolla om det passar Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Finns det nåt nummer på tändnings kontakten, hur vet jag att den passar, var den komplett med tändningslåset med ? |
|
| Då har plötsligt även jag fått problem med tändningskontakten. De ramlade ut 4 fjädrar och 2 bleck helt nersmetade med fett. Hur går man till väga nu? Kontakten verkar ju inte tillverkas längre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.