|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 av årsmodell 2002. En sak jag inte riktigt kan vänja mig vid är ett ljud som är tydligast mellan 1000 och 1500 rpm. På tomgång finns det inte och över 1500 försvinner det gradvis i takt med motorvarven. Jag kan inte bättre beskriva det än ett dovt "hoande". Ungefär som bas-uggla (finns sådana...) och som håller en konstant ton (fast varvtalsberoende). Helknasig beskrivning, men jag hittar ingen bättre liknelse. Det hörs mest vid gassläpp från 1500 varv. Jag tycker det är synd på ett i övrigt härligt motorljud att ha den där ugglan under huven. Jag har inte kört 3-serie tidigare så det kanske är ett normalt ljud i en E46:a. Jag hör inte ljudet på utsidan. Bara i kupén. | |
| Jag har också en uggla i bilen, börjar bli riktigt irriterad på detta ljud nu, har inget med klimatorn att göra och bilen behöver inte rulla utan det hörs när man står still också, har dock märkt att om man belastar motorn (lite gaspådrag) så försvinner ljudet. Men det är precis som du beskriver, ljudet liknas bäst vid ett hoande, fast mitt ljud är knappt en sekund i taget med ett återkommande intervall var femte sekund ungefär. Ska ringa verkstaden imorgon. Tänker även fråga dem om det ska vara tre stora hål in till motorrummet från vänster hjulhus fram, ser ut som att jag tappat en plastlucka där. | |
|
Men du har en 09:a. Eller hur? Hur som helst är det störande. För mig försvinner det gradvis med varven och är borta/hörs inte/överröstat av andra ljud (?) över 2000 varv. Men vid motorboms och gassläpp ner mot 1500 varv är det ett tydligt ljud. |
|
| Spela in ljudet o lägg upp en länk då! | |
| Smart :-) Ska fixa det | |
|
Här finns både ljud och bild Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.