AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.590

M3 E46 på blocket: Mk-Motorsport

Sida 4 av 4
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Då var den ute igen..

Länk
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hej!
Jag har själv vart och upplevt denna kärra!

Jag va väldigt nöjd tills jag råkade gasa fullt på tillbaka vägen och motorlampan börja lysa, och ägarn blev förbannad för jag råkade gör som jag gjorde.

Inte lätt för mig att veta exakt till 100% hur en SMG låda funkar för första gången.. Bilen är skitfin annars, men över 200k där en motorlampa lyser titt som tätt och som jag nu ser skruvad så är denna bil inget för mig att ha iaf!

Som tur va hittade jag ett grymt fint exemplar i norra delarna av sverige dagen efter! :)

Bara en upplysning till den som är intresserad fortfarande!
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Modifierade M motorer går nte alltid som dom ska, det har man sett i trådar här på autopower förut.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Råkade gasa fullt"

En M-bilen som inte tål det är rutten. Du gjorde dig själv en tjänst som inte köpte den bilen.

-------
//Lövet
Var oxå intresserad av denna bil ett tag, men efter att ha läst om den försvann intresset omgående!

Hoppas att det kommer ut några fina exemplar till våren, får köra bmw 335coupe tills dess, dumt o klaga.... :)
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Vad var det för ett fint ex du hittade i norrland då? XET? :-]
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hej!

Hehehe XET skulle jag köpt, men dagen innan jag skulle åka ringde ägarn och sa att han fått ett bud på 11tusen mer än mig. Så fick grina läpp ett antal gånger denna helg! :)

Så högt upp va jag inte köpte bil, utan blev norrköping.

Bilen kan ses på www.garaget.org/gide
Jag är väldigt nöjd med bilen, den är som NY! :)

Mvh
David
Hej, det verkar som att jag blev den korkade idioten som köpte denna bil om nu era uppgifter stämmer.. :(

Håller på att ringa runder till ägare någon som kan hitta hur långt bilen hade gått när den kom till Sverige?

I boken står det att den servades i Tyskland vid 3500 mil och det var 2005 03 07 sen är inte nästa servis för än 5354 mil och den gjordes 2006 08 25 i Sverige.

Snälla hjälp mig gott folk, är den skruvad så får jag ju häva köpet.

Och GIDE vad händer exakt när den började lysa?
Sen vill jag taka din kompis som tipsade mig om detta, Dennis som sålde den till mig verkade vara väldigt seriös.. :(

Mvh

Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Denni-z: Postade i en tråd om skruvade bilar här på autopower när den kom upp igen på blocket, dock var det någon som tog bort mitt inlägg...
Bor i samma stad och har sett den ett antal gånger, och den har varit ute på blocket i omgångar så är nästan säker på att säljaren kände till den tveksamma bakgrunden.

Om du söker på regnr. google så hittar du en länk till en annan bmw sida, där finns lite bilder från garantirep. m.m. som tyvärr går mot skruvat hållet :(
Echelon, ok de är nog samma länkar som finns i detta forumet.
Var kan man hitta det garantiutdrag som visar dom siffrorna?

Ska ringa några gamla ägare till imorgon och se om det kan ge något.

Är det rimligt att ens köra så mkt på 10 månader.. :S
Förmodligen kommer detta leda till reklamation, får se hur långt man ska behöva dra detta, innan han ger sig.

Några tips på hur jag ska gå till väga?

GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hej denniz!

Fick höra från kompisen idag om detta, han bad mig kolla läget här för du hade någon fråga!

Jag va som sagt och kollade på bilen, han va jätte trevlig och bilen såg väldigt fin ut, men eftersom jag inte är någon "Race" förare så körde jag vid ett tillfälle på växel 6 och gasade nästan fullt för att se reaktionen på bilen.

När jag gjorde det, så började motorlampan lysa och säljaren började tjata om både det ena och det andra som just då va ganska orelevant för mig. Bilen började bluddra som bara den och luktade massa bränsle. Han bad mig efter en stund att peta ner några växlar och gasa upp den på varv. Jag gjorde det och efter en stund slocknade lampan.

Men personligen köper jag inte en bil för över 200.000 som han då begärde där motorlampan lyser till och från på.

När jag kom hem fick jag syn på denna tråden och tackar gudarna för att jag inte köpte bilen!

Försök HÄV köpet så gott du bara kan, om det ens är möjligt! Lider med dig! :(

Mvh
Tjena GIDE,
Och var och när var du och provade bilen? var det när Dennis i halmstad hade den eller när den gick i Stockholm?

Som sagt jag gjorde ju aldrig de, Låg bara i 6an när jag var bakom bilarna och växlade ner för att känna hur den var i bakaxel och annars i motor och den gick ju fint då...

Några dagar senare så drog upp bilen i ca 260 km/h och då började de lysa då med, dock EML lampan med! men startade om bilen och allt var som det skulle.
Kunde bero på att bilen gör det som säkerhet, efter som spärren ej är kvar.

Ska prova köra med original motorstyrning och se hur bilen beter sig då, kanske funkar bättre, för enligt Dennis så används ej luftmasse mätaren nu, hur det nu funkar.. :S

Som sagt har fått bekräftelse själv av BMW att den är skruvad, Sista mätningen är 2004-10-15 Vid mätarställning 71 206km.
2005-03-15 reggades den i Sverige på 36258.
Sen vet man ju inte hur mkt till den rullade innan dom skruvade den de är ju som sagt ca 5 månader som man inte vet.

När jag köpte bilen sa, han att den var kollad på RIGO Bilservice och att allt var som det skulle, sam jag och 2 kompisar hörde att han sa att mätaren stämde och att han hade kollat den då!
Var därför jag köpte den hittade inga fel på den då, som jag kunde SE eller KÄNNA som jag sa tidigare, kollar man på den kan man inte tro att den rullat ca 5000 mil till. :(

Har kontaktad advokat så får se hur vi ska lösa detta.

Tack för ert stöd, Behövs!

Mvh

GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hej!

Jag körde bilen förra året runt augusti, och det i Halmstad och säljaren va Dennis!

Hoppas allt går vägen för dig!
Återkom gärna med svar då och då hur det går för dig!

Mvh
David
Ok, informerade du honom att det var mätarfiffel på den?
Ja, jag kommer låta er får veta :)

Mvh
Dennis

GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hej!

Nej, tror det va full diskussion om bilen alla redan när jag va och kollade på den!
Så jag beslöt mig för att inte lägga mig i mer än vad jag gjort, och det va att uppmana alla som tänkt att kolla på bilen om de fel jag vart med om!

Ha det kanon
Mvh
David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.