|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej. Blev kontaktad av säljaren som är ägare utav: Länk Säljaren verkar riktigt riktigt seriös, en sådan jag vill handla bil utav. Jag är riktigt intresserad av bilen. Min fråga är om man bör vara skeptisk till kolfiberinsug och chip? Det är Alpha-N optimering av insuget och det är ju seriösa grejor. Hur ställer sig försäkringsbolag till ev.motorfel? Min lillebror har, eller hade unichip i sin M3 E36 och det gjorde inget annat än att strula så jag är lite skeptisk till chip :) Hursomheltst, bilen ser riktigt fin ut och jag hoppas jag hinner kolla på den om inte han säljer iväg den. Mvh Filip | |
|
BMW:s motorgaranti försvinner. Men vissa leverantörer av motortrimmning går in och täcker upp detta med egen garanti. Du får kolla det. En utbytes-motor kostar ju en slant. |
|
|
Det är skillnad på chip och chip anser jag. Nu äger jag förvisso en M3 E36, men mitt chip fungerar bättre än förväntat. Inte alls några konstigheter, och intervallet 0-200km/h blev 1 sek snabbare. Klart överraskad! Bilen du länkar till ser riktigt fräsch ut, och vi får väl hoppas att allt går vägen och du blir M3-ägare igen! /Jonas |
|
|
Bilen ser verkligen fin ut! Go for it! Om du känner dig sedan som att vill bli av med insuget och alpha-n tror jag det finns flera som gärna byter mot original (pick me, picke me!) Själv köpte jag min M3 med simota insug och turbocenter chip (har även original), och tänkte som så att jag byter ut om det känns som så, men nada problemos tillsvidare så det får vara kvar. |
|
|
En fråga bara... Hur vet ni hur bilen ser ut? Bilderna är ju tokphotoshoppade så den kan ju se ut hur som helst i verkligheten. Jag tycker personligen att sådana bilder är helt värdelösa i en annons. // Jonas |
|
|
Det är väl HDR bilder som är i fråga, men lack ytan kan man ju inte oberoende granska på bilder.... Skulle kanske ha borda uttrycka mig att bilen so helhet verkar bra/fin. |
|
|
Tjenare... Tyvärr ett tråkigt första inlägg man får göra på det här forumet. Tittar runt som en tok efter en M3a, snubblade över denna och kollade upp den på BMW. Kanske står om detta i annat inlägg men för säkerhets skull. Mätarställning 2004-09-10: 68979km. Mätarställning 2009-03-28: 70163km. 100mil på 5 år? Denna bil måste va skruvad om den inte är väldigt sparsamt körd :). |
|
|
Är du säker på siffrorna? Att köra 7000 mil på 2 år med en M3 är ovanligt, minst sagt. ------- //Lövet |
|
|
689 mil hade känts rimligare, men som sagt syns det ju tydligt på utdraget av historiken på bmw. Är bilen import eller? |
|
|
Bilen är importerad, ja. |
|
|
Jag skulle vara lite försiktig med att döma ut den här bilen. En helt nyreggad användare som inte presenterar några hårda fakta känns "sisådar". Inscannade kopior av utdragen eller liknande krävs för att jag ska tro på att en M3a körs 7000 mil på två år. ------- //Lövet |
|
|
Länk Länk Bara för att man är ny börjar man inte hitta på saker.... |
|
| Bra jobbat ToschM3, ser ju inget vidare ut det där. | |
|
Det är väl inte helt ovanligt andreas_lofgren? Jag har sett ett flertal M3 e92 som gått 7000 mil på 2 år. Både svensksålda och importerade, är den dessutom från tyskland (bilpendlar landet)så är det inte alls konstigt skulle jag säga? Däremot 100 mil på 5 år (om det stämmer?) bör man söka förklaringen till. Mvh |
|
| Wooooooops! :) | |
|
Phoenix, hade du inte ett antal krav på din m3a? Som svensksåld, manuell osv? En import med smg verkar ju vara precis tvärtemot? :) |
|
|
Tosch: Det har funnits gott om nya på det här forumet som har hittat på både det ena och det andra så en viss hälsosam skepsis bör man anta. Men onekligen ser ju mätarställningen lite besvärlig ut. ------- //Lövet |
|
| Hm....skulle va kul o kika i serviceboken på den bilen....hänger inte ägaren till bilen här? | |
|
Reggad i SE 2005-03-11 av en Atiye Akyol i Norrköping. Han sålde den 2005-05-19 till en tjej född -72 i strängnäs. Sen har den bytt ägare i stort sett varje år. Tråkigt på en fin bil och det kan va så att nuvarande ägare aldrig brydde sig om att göra ett garantiutdrag... M V H Stephan |
|
|
Intressant, letar M3 E46 och har övervägt att ringa på denna! Kan man inte beställa besiktningsprotokollen mellan 2005 till 2009, de är väl ofentlig handling? /Rickard |
|
|
Jo det är de. Så gör gärna det och se vad det står. Än så länge är ju bilen inte "bevisat" skruvad utan verkar bara ha gått orimligt lite under tiden i Sverige. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.