|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt tändstift och rotor, då min första tanke var att det var relaterat till de. Men nu står jag här lite förvirrad. Motorn går bra på tomgång. Känns lite smått orkeslös på låga varv. När man kommer upp tll 4.500 rpm så börjar bilen gå ojämt och "blöddra". Min vilda gissing är att det kan vara cps:en som krånglar? Crank Position Sensor? Vad ger den för symptom? Sen kanske det är sot och skit i LMM som gör att spjället kanske inte löper som det ska, vild gissning. Kanske är spridarna som är skitiga, ska prova en STP injektor cleaner och se om det gör någon skillnad. Nån som vill vara med och gissa vad felet kan vara? Alla tips och tankar tas emot vänligt. /Johan /Johan | |
|
En gissning....igensatt bränslefilter....när byttes det senast? Bytesintervallet är ca. 6-8000 mil som jag minns det på rak arm....kan bläddra lite i en haynes el. bentley rephandbok och ta reda på det exakt om det kan vara det som är felet Mvh Ferenc |
|
|
Jo det är inte omöjligt. Sitter det lätt tillgängligt efter tanken ? /Johan |
|
|
Kan inte svara på exakt hur det ser ut eftersom jag aldrig skruvat på ngn 518 E34......jag rekommenderar att du köper en haynes rephandbok....på min E28 var det iaf hyfsat enkelt att komma åt o byta bränslefiltret Mvh Ferenc |
|
|
Har du kontrollerat kamaxeln? Nu låter det ju inte exakt som om det skulle kunna vara den mht din förklaring på symptom, men om den är orkeslös emellanåt så finns det ju en viss risk att kamaxeln börjar bli lite sliten.. Ojämn gång och orkeslös passar ju bl.a. in på sliten kamaxel.. Mvh Janne. |
|
|
Kamaxeln är till viss mån sliten då det tickar lite, men sånt hade jag tänkt att leva med. Det är det ojämna gången jag vill bli av med. Är inte säker på om det har med bränsle eller om det har att göra med tändningen. Köpte en injektorcleaner och hälde i tanken samt att jag ska prova att göra rent luftmassemätaren, just in case of. tack för tipsen, kom gärna med fler :) /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.