|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte härom dagen att lacken släpper och bubblar sig i ytterkanterna under rutan på bakluckan. Trycker man med nageln ser man hur färgen har släppt. Det finns även en mycket liten bubbla ovanför BMW-emblemet på bakluckan. Bilen är ju bara 2,5 år gammal så det känns inte så bra. Jag har även haft klarlack som släppt från stötfångaren fram. Det går ju knappast på rostskyddsgarantin men man kanske kan få det omlackat på goodwill? Har det någon betydelse om jag åker till BMW i Mölndal där bilen är köpt eller till någon annan? Åker hellre till Wölkes i Högsbo för de har en trevligare attityd. Jag tänker mest på klarlacken men verkstan måste väl ansöka om goodwill från generalagenten? | |
|
Hej, du har enligt konsumentköplagen 3års garanti. Du har dessutom 10års rostskyddsgaranti på bilen. Mvh Håkan |
|
Njuren |
Amen herregud, det är samma visa igen! Helt ofattbart efter alla rostproblem med E39 och E46. Underbara bilar men BMW bör bygga karossen helt i kolfiber eller plast framöver... Hoppas det löser sig smidigt för dig Gorban! Mvh |
| 3 års garanti gäller ju om man kan visa att felet fanns när man köpte produkten. De kan alltid hävda yttre åverkan när det gäller problemet med klarlacken. Jag tror att det kommer att bli ett goodwill-ärende till slut. | |
|
Det är helt rätt Gorban! Men, om det inte finns ngn synlig skada ex. stenskott så är det svårt för dem att neka. |
|
| I och med att det är rost, som jag själv sett på bilen i fråga, så är det tveklöst så att det är ett ärende som BMW får lösa och bekosta. Jäkla dålig lackkvalitet, eller möjligen lackjobb. | |
| De kommer att slipa ner och lacka om luckan på order från BMW i Tyskland. Inga byten alltså. Har själv råkat ut för samma sak på min tidigare E61, då gjorde BMW Group Mölndal jobbet. Förövrigt är det 12 års rostskyddsgaranti. | |
|
Samma här... Fick precis tillbaka min bil efter att ha fått luckan omlackad, inte utbytt. Orsak, rost under glasluckan... Känns inte premium. När jag fick tillbaka bilen från lacken så fungerar inte värmeslingorna i bakrutan. Lackeraren påstår att de omöjligen kan ha gjort någon åverkan på dessa. Garantin på bilen gick ut för ett par månader sedan.... Surt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.