|
|
|
|---|---|
|
Motorn (M50) har varit svårstartad ett tag och så gav den upp helt för ett tag sedan. Den tände till precis när man började köra på starten men sen blev den sur. Hade då bara gnista på cylinder 2 och 5. Provade att koppla ur vevaxelgivaren och då startade den igen men känns trög och som den söver sig när man gasar men är körbar. Kan pulsgivarna störa ut varann eller vad beror detta på? Var ska jag börja? Vevaxelgivaren är ny. mvh//M | |
|
Prova byta kamaxelgivaren. Felkoderna är också värda att kolla, har dock läst att givarna inte alltid dyker upp vid läsning.. prosperity is a mindset! |
|
| Bytte till en beg kamaxelgivare för ett tag sedan men kan prova att byta tillbaka. Märkte ingen skillnad när jag bytte ifs så jag antog att den som satt där var hel och letade vidare efter felkälla istället. Ska kolla efter felkoder igen. | |
|
Tyckte att jag kollat allt men.. såg nu att det är överslag vid alla tändspolar! när man gasar lyser det blått runt spolarna.. Kan verkligen alla ge upp samtidigt? Eller är det symtom på nåt annat? Det var lite olja vid stiften med. Det var det inte när jag kollade för ca 1 mån sedan. Bilen går bara utan vevaxelgivaren inkopplad vid kallstart. Varm går den igång om efter lite nötande om man kopplar i den. |
|
|
Hej, En början är att köpa en ny givare och packningar till ventilkåpan. Mvh Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.