|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 335d där jag monterade en KCR-box för ca 6 månader sen. Bilen har gått perfekt med chipet men när jag nu plockade ur boxen går bilen otroligt ryckigt och ojämt vid högre hastigheter och hackar. När jag sedan efter ca 5 mil på motorväg stod vid ett rödljus på tomgång hoppade varvräknaren mellan 500 och 1500 varv innan den dog och jag höll inte på att kunna starta bilen. Självjusterar den sig på något sätt eller vad är fel? - Hjälp!! | |
|
Om jag vore i din sits så skulle jag prata med dom som levererade KCR-boxen. Vad lämnar dom för garantier o.s.v? __ Tobias Andersson |
|
| Jag ska kolla med dem - de har en motorskadegaranti. Känns dock inte som det är något fel på motorn eftersom den fungerade bra tills jag tog ur chipet. | |
| Kolla om de har motorskadegaratin inkluderar bränslesystemet mm för det är nog störst riskt att det är något sådant som får stryk när man trimmar på detta sätt. | |
| Gick ner igen och startade bilen - motorfellampan lyser. Sätter tillbaka trimchipet och bilen låter/går bra igen. Motorfellampan lyser dock fortfarande och indikerar i felmeddelandet nu "Increased emissions". Ofarligt? | |
|
Hur kan man sätta in en KCR box på en bil som 335d? Programera ECUn, gör om gör rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.