|
|
|
|---|---|
| Som frågan lyder, går det att bli av med vibrationerna i framvagnen i synnerhet på v8 modellerna? Jag hade en del vibrationer på min e34 540 vid 90-100km/h som tycktes höra till bilen. Vibrerade med 17" fälgar och med 15" fälgar samt efter hjulinställning? Har provkört e32 740 med samma symptom. Finns det någon här som lyckats råda bot på dessa jäkla vibrationer? Ska man behöva byta alla bussningar i framvagnen och byta däck, hjälper det garanterat? Ska man endast hålla sig till originaldimensioner på fälg och däck? Det tycks finnas många förslag på möjliga anledningar till vibrationer här på forumet men går det att få en bil med v8 som gått över 25000mil att gå, eller rulla, som när den var ny? Är det värt pengarna? Hmm, många frågor men det är ju så förbaskat irriterande och tycks vara svårt att få rätsida på. | |
| En av de populäraste och återkommande trådarna här. Jag med flera har fått bort dessa skakningar med hjälp av Mjölby Gummiverkstad som försöker vrida däcket på fälgen så att oregelbundenheter i rundhet tar ut varandra, borde finnas andra som klarar av detta , men dessa gossar är ett säkert kort och är värt några mils resa, och billigare än att byta halva framvagnen i onödan. Lycka till!/ Shaken but not stirred. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.