|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa min första BMW. Vilken skulle göra er mest intresserad? 1. 320i Touring -03 Aut. 9800 mil, mkt stenskott på huven, annars fräsch. EJ v-hjul 119.000 kr 2. 325xi Touring -02, 17800 mil, mkt fräsch, 2 ägare, ev Norrlandskörd MED v-hjul, MED motorvärmare 99.000 kr | |
|
Tveklöst 320 även om den är lite dyrare. Den är fortfarande 6-cylindrig. Nästan hälften så många mil på mätaren jämfört med 325:an. Lägre drifts- och reparationskostnader. Dessutom automat, om man nu gillar det. För egen del hade det spelat in hur de såg ut utrustningsmässigt i övrigt. Sportstolar? Xenon? etc. |
|
|
Glömde att även 325:an är automat. Den har också xenonljus och stora stereon. Båda har halvskinn och sportstolar. |
|
|
Jag föredrar bilar som gått långt, men jag undviker även att försöka sälja senare. ;) Fyrhjulsdriften på E46 är lite enklare men gör bilen mycket mer framkomlig, på min E34 (EH-diff) så lyckades jag komma upp ur ett snöigt dike på egen hand - så jag har en faibless för BMW med fyrhjulsdrift! Naturligtvis kostar 2 extra hjul att driva lite mer soppa men det är det värt, 325 nöjer sig med 16" dessutom - 330 behöver 17". Skicket och utrustningen verkar bättre på 325xi:n, och jag gillar inte de höga varven på 320 med manuell låda - kanske 320 med automat är mer lågvarvig? För mig är det avgörande att 320 inte har xenon - E46 har mycket bra halvljusxenon. Sportstolar och farthållare är också välbehövligt... Jag antar att 325xiA går att pruta på också (iaf på plats). Fråga gärna om automatoljan blivit bytt nyligen, ett "vanligt" delbyte med nertag av tråg + byte av automatfilter kan förlänga livet på lådan avsevärt om det görs i tid. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.