AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
894

Köpt 525i- 95. Lite småsaker som stör

samke
Hej! Köpte precis min andra e34. Denna gång blev det en 525 med manuell låda. Är som vanligt otroligt nöjd med bilen, men finns lite saker som stör;

1: Airbag lampan lyser när man startar bilen och försvinner efter ett tag
2: Bilen har elinställbar ratt men denna är ur funktion. Så enda sättet ja kan justera ratten på är att ja kan skjuta den fram och tillbaka. Skulle gärna vilja kunna justera den i höjdled också. Kan det vara en säkring?
3: Den llilla färddatorns lampa har gjort sitt. Efter att ha läst "Gör-det-själv" försökte jag mig på det, men lyckas inte få bort stereon, som inte är original.

Tack på förhand!
Stereon får du nog bort genom att använda verktyg för ändamålet (som följde med stereon). Det är två "metallnycklar" som du trycker in på kortsidorna, som lossar stereon från sin ram. Det kan fungera med små smala skruvmejslar också, eller eventuellt nån typ av kniv.. Eller nåt annat som är smalt :)

--
Markus
samke
Har tyvärr inte fått med några sådana verkyg. Får helt enkelt improvisera;) Tack för svaret!
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Om man är riktigt snäll kan man få låna sådana verktyg av sin lokale bilstereonasare.

Är inga avancerade saker utan 2 plåtbitar med en bockning så man kan dra i dem.

samke
Äntligen! Fick låna lite verktyg av BRL ;)
Ke
71
Kendymannen
BMW e46 330ci -03
Nissan Terrano v6 -91
Volvo v70 2.5 GLT -99
Airbaglampan lyser vid start för att indikera fel i systemet och slocknar efter en stund. Kan eventuellt vara mattan i stolen är kass, inte helt ovanligt.

Kim
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.