AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
362

SJUNGANDE LJUD VID KOPPLINGS SLIR

Zolle
HEJ IGEN!! JAG HAR ETT KONSTIGT SJUNGANDE LJUD NÄR JAG (MEDVETET) SLIRAR MED KOPPLINGEN I HÖGRE VXL, LJUDET KOMMER KONSTIGT NOG BAKIFRÅN ALLTSÅ INTE FRÅN LÅDAN ELLER KOPPLINGEN UTAN SNARARE FRÅN KLUMPEN...KAN DET VARA NÅGON BUSSNING SOM ÄR SLITEN??

Superfreak
gagge
aa kanske nån bussning.. eller nån drivknut kanske..
lyck atill...
Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
Skulle tro att de är Bussningarna som spökar!

Zolle: Jag har precis samma fenomen på min E46 och jag tog med en mekaniker som arbetat på BMW verkstad sedan 1981 för att kolla upp detta. Han sade att det är ett luftspjäll i bakre delen av avgassystemet som ger ljudet. Ingen fara alltså :-)

Kostar det så smakar det. Det är ALLTID gratis ost i råttfällan...
...fast jag tror själv mer på att det kan vara bussningarna :-/

Vem skall man tro på? :-)

Nä, bortse från mitt förra inlägg. Kan det vara urtrampningslagret i kopplingen som ger ljudet? Den bästa gissningen hittills är ju luftspjället i avgasgrejorna som ger ljudet...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Luftspjället borde väl inte påverkas om man slirar på kopplingen eller inte?

Har samma fenomen som er grabbar, alltså när man ibland råkar slira för någon tiondel när man växlar upp på högre växlar....

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Anders: Nej, jag tycker heller inte att spjället borde påverkas, men BMW mek. hade det som bästa gissning efter vi tagit en rejäl provtur. Allt var tip-top på bilen. Anledningen att det skulle uppstå just då var att motorns komp. m.m. gjorde att spjället 'sögs in' eller nåt' ... jaja.. jag vet inte... :-)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nästan som en "turbo-pust" alltså..... Man kan ju tro att det är turbo i den iof ;)

Skämt åsido, om någon får veta vad det kommer ifrån så meddela gärna.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.