|
|
|
|---|---|
|
Vill bara ge tips! Min 540 började hacka rejält på 2200 varv och allt däröver. I princip slog motorn av. Körde en diagnos och fick felkod på LMM. Köpte ny (för 3500 kr) men den hackade fortfarande fast lite mindre. Fick nya felkoder på 1:ans och 2:ans cylinder om bränslefel. Kopplade upp bränsletrycksmätare och såg att trycket låg på lite under 3 kg på tomgång. Vid pumpande på gas gick trycket ner på 1,4 - 1,6 kg? Trycket ska vara konstant! Ny pump (2500 kr) åkte på och då blev det andra bullar. Helt annat skjut och morrande från motorn! Vilken otrolig effektskillnad alltså. Kan knappt fatta att det är samma bil! Tydligen försämras bränslepumpen gradvis innan den är på väg att lägga av? När pumpen blir för trött börjar motorn först småhacka vid vissa vartal och det blir bara värre. I mitt fall har jag märkt av småhackandet i 1500 mil. Jag har typ kört med en "trött" 540 i över ett år!! Gah!.... Om det "bara" var bränslepumpen eller om LMM påverkade också vet jag inte. Men jag rekommenderar absolut alla att kolla över just bränsletrycket. Det är värt det! Nu ska det jagas M5:or vid rödljusena...höhö. :) Och stort tack (!!!) till Tobbe på Need for Speed i Malmö för han hjälpte mig fast han inte hade tid egentligen. Toppbetyg i kundservice! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.