|
|
|
|---|---|
|
Kan börja med att säga att jag sökt som en dåre men inte hittat nått avar på just mitt problem, däremot finns det hundratals trådar om döda fläktar Mitt problem är följande, min fläkt fungerar på alla lägen, med andra ord, den låter mer och mer ju högre nivå jag ställt den på, däremot tycker jag att det blåser fruktansvärt lite på alla nivåer, Fan, det där blev obegripligt.. Provar igen... Alltså, jag ställer fläkten på nivå 1, det låter lite grann, men blåser i princip ingenting, jag ställer den på nivå 2, det låter mer men blåser nästan ingenting, dock aningen mer än nivå 1 och så vidare ända upp till nivå 4, När jag ställer fläkten på nivå 4 blåser det som andra bilars nivå 1-2 Värt att tänka på är att fläkten låter precis som den ska, inga missljud eller någonting, känns bara som om det blåser alldeles för lite. spelar ingen roll om jag väljer att det ska blåsa på rutan, på fötterna eller mitten, har jag alla öppna samtidigt och högsta nivån på fläkten kan man inte känna att det blåser någonstans, med ett eller två ställen öppna kan man känna det väldigt svagt Alltså fläkten låter men det blåser inte!! Hoppas ni fattar vad jag menar Tacksam för svar! Mvh | |
|
vad har du för bil? kolla kupefiltret det kan vara tätt!! |
|
| håller med chappy.........låter som att kupefiltrena är täppta, blåste ur mina häromdagen. Annars kan det ju vara spjällen som har hängt sig i lite öppet läge. | |
|
oj, glömde vad jag har för bil, det är en bmw 520 touring 93a Finns väl inget kupefilter på en så gammal bil? Mvh |
|
Scheckheft |
Länk Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
Har du stora kliman så sitter det filter kan som Andreaspson skriver även vara spjällmotorena som inte funkar som dom ska! |
|
|
Hur vet man om man har stora kliman? Har 2 rattar som justerar värmen, har haft ac en gång i tiden om man trycker på en liten knapp som ser ut som en snöflinga |
|
|
Länk Översta bilden, så ser det ut i min bil, har jag stora kliman då? |
|
|
Nej tyvärr för din skull så har du lilla kliman då har du nog inte kupefilter |
|
|
Alla 90-talare (möjligen från årsmodell '91) med klima har kupéfilter vad jag vet, oavsett "stora" eller "lilla". Min '91a tillverkad september '90 med lilla kliman har kupéfilter. Kontrollera alltså detta, måste bytas regelbundet! Sitter vid torpeden/mittkonsollen, bakom en lucka vid passagerarsidan. |
|
|
speedlover: Ok, ska kolla det under morgondagen, kommer höra av mig igen med svar, i fall någon är nyfiken.. Mvh |
|
| förresten, vad händer om man bara tar bort kupefiltret och hoppar över att sätta dit ett nytt? Då slipper man ju problemet i framtiden, eller? | |
|
Min 525 -93a har kupefilter, och den har precis samma klimapanel, och kombinationen bortplockad AC. Plockar du bort filtret så riskerar du väl mest att du får lite dålig luft i kupen, tillsammans med pollen och andra småpartiklar som tar sig in och smutsar ner. Eventuellt så sätter du igen värmeväxlaren. Känns som lite onödigt att inte ha det när det finns.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.