|
|
|
|---|---|
|
Jag står nu i valet att köpa min första BMW 5 serie och undrar om jag kan få lite tips på saker jag bör kolla upp och utrustning som jag inte ska välja en bil utan. Jag vill ha en Touring, automat och skinn. det finns ju olika stolar, färg på inredningsfärg etc. Överös mig gärna med tips så jag kan hitta just mitt exemplar!! Tack på förhand! Min budget har jag lagt på ca 200-250tkr | |
|
Leta efter en 520dT som är tillverkad i september 2007 och framåt. Då har den den nya motorn på 177 hk mot tidigare 163 hk. I övrigt så genomgick 5-serien en facelift i mars 2007. Standardstolen är OK men komfortstolen är underbar. Har du barn som ska åka bakvänt fram så ska bilen ha isofix fram för då har den även nyckelavstängning av airbag. De flesta bilar har sålts med Advantage och Comfort-paketen. Då har de bland annat farthållare, Xenon, Stora AC:n, backsensorer och skinnklädsel. HiFi-paketet är nödvändigt om du gillar att lyssna på musik för standardhögtalarna är kass. Efter facelift kan man även få USB så att man kan koppla in USB-minnen, ipod etc. Sportratten är skönare och snyggare än standardratten och många har valt till denna eller M-ratten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.