|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag skrev ett inlägg för ett tag sedan. om att strömmen "pulserade" alla lampor allt, och att bilen gick ojämt. Men den gör bara det när all ström "pulserar", när allt är bra så går motorn skitfint. Har det med regulatorn att göra? och nu till nästa fråga, grejen är att Nu, så har batterilampan börjat lysa när jag står på tomgång, sen slutar den lysa när ja kör iväg.. Då till frågan, Hur länge tror ni att jag kan köra med bilen innan den är stendöd på ström? För att jag är i norge och jobbar just nu, och har ingen möjlighet att fixa det själv och lämna in på verkstad här kan man ju bara drömma om.. tack på förhand, vore mycket tacksam för lite tips och råd.. (ytterst sällan strömmen Inte pulserar,alltså går den ojämnt i motorn all the time nästan) :/ Bmw 520I 24V - 92 Bazzzze | |
|
Det låter som om generatorkolen alt. laddningsregulatorn håller på att ge upp. Sitter vanligen i en enhet och inte svårt att byta om det inte är alltför trångt runt generatorn. Utan laddning går det inte många mil innan bränslepump, tändning o.s.v. lägger av. |
|
|
Okej, tack så mycket.. jo har kollat, det är rätt trångt.. tror inte man klarar det utan att skruva ner generatorn. men måste iaf fixa det! har hundra mil hem så.. :) den måste vara hel! tack för hjälpen. |
|
|
Undvik att köra med bilen, i alla fall längre sträckor då nåt känsligt elektriskt kan brännas upp om du har otur... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.