|
|
|
|---|---|
| Hej!! Min bimmer startar inte, bränslepumpen låter inte när jag vrider på nyckeln, men den funkar dock när jag tvångsmatar den med ström från reläet.... vart sitter givaren till bränsle trycket?? Kan det vara den??? Alla säkringar är hela!!! Det är en 318is -87 Mvh//Matti | |
|
Pumpen startar inte direkt man vrider på tändningen. Har du gnista? /Per |
|
|
Går inte pumpen i gång om man inte har gnista? rodge |
|
|
"bränslepumpen låter inte när jag vrider på nyckeln, men den funkar dock när jag tvångsmatar den med ström från reläet" Menar du då du tar bort reläet och bryggar plinten eller? Skulle tippa på att reläet är väck... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Om det redan är tryck i systemet startar inte pumpen när man slår på tändningen. Om du har möjlighet att kolla spänningen så ska du ha 12v på anslutning 30 och 86 i sockeln som reläet sitter i med tändning på och reläet ur. Med tändning på och reläet istoppat ska du ha 12 v på 30, 86 och 87. Har du inte det utan istället 12v på 30, 86 och 85 så är det nåt tjall på ledningen till motronic boxen eftersom den inte jordar spolen i reläet. Har du ingen spänning på 86 med tändning på så är de huvudreläet som sitter bredvid som inte matar vidare. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.