|
|
|
|---|---|
|
Instrumentbelysningen har slocknat på min 735iL -89. (Manuell, en ägare, 18000 mil) Bilen har varit avställd ett par år, men allting funkade när jag väckte den till liv härom veckan. Besiktade utan problem - men sedan dog hela instrumentbelysningen till både mätare och paneler. Är det ett paradfel? Tips på felkällor? Tyvärr har bilen även börjat hacka på ett par cylindrar, vilket jag misstänker är insprutningen. Tips på någon bra (och billig) BMW-meck i stockholmstrakten? Någon som kan mäta och är van att skruva BMW. Det fårl ju inte kosta tusenlappar bara att öppna huven på en gammal E32... BjörnH | |
|
Vrid på ljusreglaget för instrumentbelysningen några gånger mellan varje ändläge. Den kan bli glapp. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
bil & motorteknik i huddinge tel:7110687 per larsson |
|
| Kretskortmattan bakom mätartavlan brukar kunna ge sig på bmw kika på det många gånger räcker det med att byta mattan men ibland hela mätartavlan | |
|
Jag gissar på att det är "reostaten" som man ställer styrkan på belysningen som har gett upp. Jag har haft det felet. Det är en del elektronik inbyggt i själva tumhjulet. Men kan ju även vara en säkring... /Mats J |
|
| BjörnH: Har en reostat om du skulle behöva en.. | |
|
Misstänkte själv reostaten och har vridit ock ruckat på den utan resultat. Även tagit loss och klickat i och ur kontakten på baksidan utan att det "vaknar". Man borde ju kunna mäta upp (motståndet mellan polerna i) reostaten för att konstatera om den är paj. Jag får inga skillnader mellan olika lägen på hjulet när jag provar. Någon som har uppgifter på detta? Hittar inget om detta i min bokhylla... Roffa: Vore ju väldigt intressant att testa med en annan reostat. Vad skall du ha för din? Den går ju enkelt att lägga i ett kuvert och posta... BjörnH |
|
| BjörnH: Du har powerpost. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.