AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.089

Byte av Bromsbelägg och Bromsbackar?

ro
27
robinhood
320i Touring -04
Hej!

Har ett skavande ljud höger bak, vilket jag tror är bromsbackarna som låter.
Det övergår till ett mer brummande ljud mellan 100-120km/h, sen blir det tyst.

Tänkte samtidigt byta bromsbeläggen bak.

Biltema skyltar med att deras bromsbackar tål att jämföras med orginal, vad tror ni? någon som testat? Jag hade tänkt köra på mekonomen annars.

Bromsbackar Pris 249,00 kr
Monteringskit Pris 99,90 kr

Bromsbelägg Pris 169,00 kr

Vad tycker ni????????

Visa användare
145
Granhult
F97 X3 M Competition -21
E91 325iX -11
Jag skulle köpa BMW originaldelar, har precis beställt nya skivor fram till min e60 och det diffade 180kr för båda mot Mekonomens pris.
Bromsarna är ju en av de viktigaste delarna på bilen och när du har en endast 5 år gammal bil skulle jag nog fortsätta med BMW delar för att vara på den säkra sidan.

//Micke

ro
27
robinhood
320i Touring -04
Okej, har skickat en prisförfrågan till bmw på delarna. finns väl inget annat därbak som kan vara felet?
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Jag kör med biltemas grejor i bak. Har skivor, belägg och handbromsbackar därifrån. Har funkat klockrent i över ett år nu iaf. Vi får väl se hur länge det håller.

//Markku
Fi
40
Fire_Blade
320iT M-sport -03
Hej
Jag har haft problem med Biltemas bromsbelägg bak till min 320 Touring-03.
De som sitter ytterst är okej, men de inre har jag reklamerat och fått nya utan förbättring. Problemet är att metallfjädrarna som snäpps in i bromskolven och ska hålla dessa på plats inte fyller sin funktion. Fick inte det korrekta "klicket" vid montering. Metallkvalitén i fjädern är väldigt mjuk och följsam (ej fjäderstål) så de spänner inte tillräckligt och har till och med brustit och trillat av för mig.
Resultatet blir att belägget ligger och vibrerar mot bromsskivan.
Kan tillägga att bromsskivorna från Biltema var okej.
Uppmärksammade sedan Schmiedmann i Sverige och sedan dess passar delarna.
/Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.