|
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Upplever att jag fått problem med steptroniclådan. När motorn startats o växelväljaren ska föras till drive, så händer det i bland att växelväljaren är låst? Trots att spärrknappen hålls intryckt. Kan detta kanske vara ett handhavandefel, har ej ännu hunnit med att läsa manualen. E90, 330iA X-Drive 2009. |
|
Så det blev en 330 iaf =) Jag tycker det är bra att du valde att köpa en nyare med facelift då den enligt mig är så mycket snyggare än pre-facelift. Va hände med M-sport paket då? Det som du upplever har jag inte märkt på vår 330, den är också en 09a. Kan ju skilja lite då man har X-drive, men det borde det ju inte göra. Det är nog bäst att du låter din åf ta in bilen och titta på det. |
|
|
Grattis Roffa! Alltid kul med ny bil:-) Snygg färg! Var själv inne på den linjen ett tag. //Stefan |
|
| Du har foten på bromsen antar jag? | |
Roffa1 |
Chris87: Jag hade tidigare krav på sport pkt, men när jag fick erbjudandet om 129.000:- i rabatt på aktuell 330, så glömde jag omgående sport-pkt;-) Ord pris inkl utr 556.100:- den fanns tidigare utannonserad på Blocket för 475.000:- när jag sedan besökte M-bilar i Eskilstuna så bjöd jag 425.000:- Det vart affär, jag hämtade hem bilen från Eskilstuna under gårdagen. Den går som en dröm, jag är verkligen helnöjd. Tror att jag gjort en ganska bra affär. BMW Group i Göteborg ville ha 425.000:- (efter -10% i rabatt) för en 325:a 2010.) StefanL: Jag är helnöjd med färgkombinationen. Måste dock fixa med blackline lister. Chromet ser billigt ut;-) Var det svårt att byta listerna? heltsonica: Felet avhjälpt, håller jag foten på bromsen, så går det att föra spaken till drive..Tack! |
|
Roffa. Jag lät grabbarna på BMW fixa listerna. Det är lätt hänt att man gör något galet och så har man ju inte rätt verktyg för jobbet. Det kommer bli kanonsnyggt med Shadowline till Bluewater-Oyster. //Stefan |
|
Roffa1 |
Har noterat att belysningen till föraredörrens el-hiss panel är släckt? Någon som vet vart eller hur den sätts på? står ej i manualen. |
Njuren |
Har du belysningspaketet? |
Roffa1 |
Njuren: Har belysningspaketet, har även hittat anledningen till varför el-hissknapparna ej lyser. När jag hämtade bilen så rekommenderade försäljaren att jag skulle köra med belysningsautomatiken, vilket innebär att coronaringarna lyser i dagsljus för att sedan automatiskt slå om till xenon vid skymningen. När jag ändrade belysningen till manuellt läge så hoppade även el-hissknapparna igång;-) Finns mkt att lära om denna helt underbara bil. |
Njuren |
Grattis till din bil förresten och gutt att du löste det med belysningen! Vill du posta en bild på inredningen när det är mörkt? Samlar nämligen på sådana foton :D Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.