AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
580

Bränsleförbrukning

toffe
En lite fråga till 530-ägare.

Hur många mil kommer ni på en full tank??

Jag har kört ca 38mil och mätaren står strax under 20.
Har inte haft gasen i botten eller så,utan kört lungt o fint.
Jag tycker att den dragit för mycket.

GevaD
Jag har en 525:a -89 när lampan tänds så tanka ja för 300 kr. Lampan bruka tändas efter 25 mil igen.. blandad körning.

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hej du,
Har iofs ingen 530 men då Geva redan lagt sig i så följer:

Hstd-Oldenburg. Kom 62 mil. Laglig körning genom Sverige o Danmark. I Tyskland: Snitthastighet 130kmh 30 mil.

Hstd-Sthlm. Laglig hastighet, kom ca 75 mil.

Så jag tycker nog att din kära bil drar en lite sissådär för mycket soppa. Du har inte krossat ägget?:-)
Ha en bra dag, i kväll bär det av ner genom Tyskland igen:-) Bara älskar den gråa 130 skylten...

/Baworak

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Glömde vist säga att kör jag bara ut till Tylö och andra "stadskörningar" så blir det inga glädjesiffror precis, då blir det nog aldrig mer än 50 mil per tank:-)
/Baworak

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Kunde inte låta bli att komma med en liten gliring.... jag har nu kört 94 mil på full tank och reservern har inte börjat lysa ännu :) Går i drygt 60 liter när den tänds.... men så är det när man har diesel....hihi ;) altså ingen 530...

Always Diesel
B.
43
B.L
525i Touring -93
Jag tycker att min mätare rör sig väldigt fort ner till ca 20 men när jag sen kollar hur mycket den drar så är det inte så farligt ca 1,12mil och då kör jag mycket inne i stan,jag har ju inte heller någon 530 men iallafall.

Mvh.....

toffe
Har kört nu till soppalampan tänts och då kommer jag mellan 45-50 mil på en fulltank (ca 80L) och då är det nästan bara körningar i statstrafik.
Längsta sträcka är ca 7km.
Är inte det lite mil och mycket bensin????
Eller är det en normal förbrukning???

Tacksam för svar.
Tja det drar ju lite i stan ...annars är det typ 69 mil 7 1liter soppa eller typ 71 mil på 69 liter som är det normala.
Topp noteringarna är dom ca 30 milen från Hannover till Puttgarden på en tank ( 1h38min)

eller 4 pers+takbox+ vinterdäck Basel-Geneve-Val Thorens- (2300 m.ö.h)-Genevé med snitt på 1,05...
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Tanka fullt och nollställ trippmätaren. Kör 30-40 mil och tanka igen. Det här med att lampan tänds osv kan man inte ta på allvar. Min far hade en Merca 450 en gång i tiden. Skulle rymma 96 liter i tanken på den. Slog på 108 liter som mest på den och då hade precis lampan tänts. På käringens Civic ska det gå på 40 liter och vi slog på 47 liter och lampan var inte tänd på den då... För att få mer exakta siffror så tanka fullt, nollställ och kör tills bilen stannar. Tanka fullt igen. Inte att rekommendera dock!!!!!!!!!! Det första alternativet är nog det bästa. Lycka till!! Tycker du bör komma ner på 1,2 iaf vid den körningen om du inte gasar alldeles för mycket vill säga...
/Kidde

V8 - U only live once:-)
Kör på ca: 1l/mil blandad körning med ett litet övertag på landsväg med min 540iA.
Kör då 11 mil om dan till o från jobbet.
Kör väldigt lungt med normal acc: ligger i ca: 100-105
på 90-väg. Jag gör en och annan häftig omkörning när
suget blir för stort. När lampan börjar lysa är det ca
8 liter kvar i tanken och det stämmer ju med vad instruktionboken säger. Sedan har jag kört tills datorn
säger att jag har två mil kvar att köra på återstående bensin, sedan har jag inte vågat köra längre utan att tanka.

Mvh Spider

Bmw är rätt okey!!
Min snittar mellen 1,15-1,35.
Länk

Mvh.
Micke Olsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.