AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
993

Fråga till er som har eftermonterat shadowline, chromeline o.s.v.

pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej på er!

Har idag köpt chromelinelister till min E46 touring -04.
Däremot har det visat sig att de bakre sidorutornas lister i nedkant inte passar. Tidigare hade jag standard/svarta lister och just där var det gummilister. Min fråga är nu, finns det bara en sorts chromelinelister eller finns det chromeline för "eftermontering"?

Tacksam för alla svar jag kan få samt erfarenheter!

Bästa hälsningar,

Peter
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej igen!

Lyfter frågan igen, då jag hittade ett eftermonteringskit från Schmiedmann.se Dock så kostar detta enbart 20200kr.....!*HUA!*
Känner någon till skillnaden?

Tacksam för svar!

mvh/Peter
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag eftermonterade shadowline-lister på 325:an. Mitt råd är att låta en fackman göra jobbet. Det svåra var tydligen att ta bort de gamla listerna utan att skada något. Men vilket jävla pris!!

//Stefan
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej Stefan!

Tack för ditt svar! Jag har själv monterat samtliga lister i ovankant. Även ena bakdörren har jag testat med gott resultat. Jag tror att det är något strul med bakrutan, att jag antingen behöver en eftermonteringslist eller möjligtvis byta bägge gummilisterna runt de bakre rutorna. Kan det skilja sig mellan E46 och E91 möjligtvis? Inväntar svar från Theanders i Lund....

Tack för ditt svar, njut av helgen!

Mvh/Peter
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Ang. priset...Jag kan väl säga att kaffet höll på att hamna i vrångstrupen minst sagt! Tyckte det var lite småmaffigt, eftersom jag köpte 7 av 10 delarna för 140kr på en demontering. -Ser det som ett mindre projekt att leta ihop delarna, för att sedan när allt är komplett färdigställa det....

Ha det bra! Hej!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.