|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag satte i dag på vita blinkers fram och på sidorna, testade efter första sidan och allt funkade perfekt. Bytte sedan på andra och när jag skulle testa där också var alla blinkers stendöda. Har kollat säkringarna och hittar inget fel där. Någon som har en teori, funderade själv¨på blinkreläet men vet tyvärr inte vilket av dom det är i säkringsboxen (om det ens sitter där) Nån där ute som kan hjälpa mig ! Mvh, Peder Spännande män luktar diesel | |
| Låter som det är glappkontkat någonstans. Hade samma problem på min 735, efter jag hade monterat vita blinkers så hade jag inga fungerande sidoblinkers längre. Det visade sig vara glappkontakt i kablarna mellan framblinkers och sidoblinkers. | |
|
Tar det alltså död på alla blinkers på hela bilen ? Mvh, Peder Spännande män luktar diesel |
|
|
kan du inte bara ta en multimeter och mäta dig fram till felet, se vart spänningen försvinner kalle |
|
|
På min bil dog bara sidoblinkersen. Men som jag förstår har du bara bytt till vita blinkerglas, och då har du väl inte rört någonting som kan göra att relät går sönder? |
|
|
Frågan är var jag skall börja mäta eftersom jag inte vet var blinkreläet sitter ;) Mvh, Peder Spännande män luktar diesel ! |
|
|
Nej, jag trodde heller inte det var möjligt att paja reläet genom att byta glas men faktunm kvarstår, inte en blinkers på hela bilen som funkar längre. Mvh, Peder Spännande män luktar diesel ! |
|
|
Är det någon här som vet var reläet sitter ? Mvh, Peder Spännande män luktar diesel ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.