|
|
|
|---|---|
|
Önskar lite hjälp/tips Har precis köpt en 330d -04 Touring. Jag har bubblor på koffertluckan, vilket jag hoppas få åtgärdat. Läst lite här om rost mm, finns hur mycket som hellst att läsa och svaren på mina frågor kanske redan finns, dock så är det inte så upplyftande läsning med allt som skrivs om rost... Mina frågor: Vart bör man vända sig för bäst respons från BMW? Gärna tips på ställe i Jönköping eller Göteborg! Bör man be dem gå igenom hela bilen då eller gör de det ändå? Tacksam för hjälp | |
|
Hej, Jag har alltid vänt mig till BMW Group Göteborg (numera Bilia Group) på Mölndalsvägen för mina rostärenden. Där har det inte varit några större problem, jag fick stå på mig lite när det gällde ett av rostärendena men i övrigt har de skött sig bra. Jag bad dom gå igenom hela bilen och de hittade rost på ett ställe som jag hade missat. Så det kan rekommenderas. Wölkes i Högsbo industriområde är också bra att ha att göra med. De sköter också lack-/rostärenden. Har ännu inte anlitat dom själv dock. Mvh Wiberg |
|
|
Tack! Blev Jacobssons bil i Jönköping. Han som hjälpte mig där var väl inte jätteroad av det hela och defintivt inte av att hjälpa till och titta efter nåt som jag inte hittat, men han skickade lite bilder till Tyskland, så nu står bilen hos dem för byte av 1 dörr + bagageluckan. |
|
|
Glömde skriva att jag är dock mycket imponerad av BMW Tyskland, jag visade bilen på fredagen och hade ett besked med ok på måndagen. Det är service! |
|
Roffa1 |
asplund: Jag ska väl inte måla faan på väggen;-) Men om en dörr samt baklucka är rostskadade, så finns det garanterat mer rost att åtgärda. Lämna in bilen till en mer ansvarsfull verkstad som verkligen tar sig tid att undersöka hela bilen noggrant. Bättre att du får allt åtgärdat på en o samma gång. |
|
Roffa1: Jag känner väl precis som du, men jag kan fan inte hitta någon mer rost själv! Vad ska/bör man säga och kräva att de ska göra? Tar gärna emot tips hur gå till väga och på vettig verkstad i Jönköping alt. Göteborg där jag jobbar. Tack på förhand. |
|
Roffa1 |
Öppna samtliga dörrar o kontrollera plåtskarven i underkant. (den som är dubbelvikt.) Det kanske är lite lättare att upptäcka rosten om du lyser med en stark ficklampa. Försök även att vicka loss kittskarvarna. Släpper någon kittskarv, så finns det korrosion mellan plåtarna. tycker det verkar konstigt att endast en dörr skulle vara drabbad av rost. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.