AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
902

Finns det möjlighet att byta "Car phone professional" mot bluetooth och "snap-in"?

NO
1
NOden
525iA Touring -04
Hej!

För de som inte orkar läsa hela inledningen till mitt problem så kan man ju alltid hoppa till "Därav frågan"-stycket i slutet av detta inlägg! :)

Som kanske framgår så är jag nybliven PowerUser, och detta givetvis av en anledning!
Jag har (i förrgår) blivit ägare av en BMW 525iA Touring -04, e61:an alltså, och har en JÄTTE fundering, enligt rubriken ovan.

Jag har alltså "Biltelefon Professional" i bilen, vilket inkluderar en bluetooth-ansluten telefon i mittarmstödet och en springa för att sätta i sitt SIM-kort.

Nu råkar det vara så att den lilla trådlösa luren hade slarvats bort av föregående ägare, vilket i och för sig inte är hela världen, eftersom att det fungerar utmärkt att ringa över handsfree, men jag bara måste ha den!
Ringde således till BMW och fick den något betungande prisuppgiften på 4500kr för luren med batteri!

Bilen har ju bluetooth för att kommunicera med den lur som borde finnas i mittarmstödet, och det är inga problem att komma in i den meny där man skall ansluta telefonen, jag har till och med försökt att ansluta två mobiltelefoner, bilen upptäcker telefonen och vice versa, men längre än så kommer man inte...

Därav frågan:
Kan man montera bort den lilla laddarstationen med SIM-hållare från mittarmstödet, uppgradera mjukvaran och slänga i en så kallad "Snap-in adapter" för en iPhone 3G istället?
Med tanke på 4500kr så kanske inte denna operation ligger så mycket högre i pris?

Tack på förhand!
/BMW rookie
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.