|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle ge mig på det idag, men gav upp. Först när jag skulle ta av spindelleden med biltemas avdragare, så öppnade den inte tillräckligt mkt och styrstaget är ivägen för att få på en avdragare.. Försökt knacka ur den, men då följde bussning med ur, är det bra eller anus..?. Det känns oxå som att man inte kommer få ur spindelleden för den kommer ta i underkant stötdämpare,,,, Gör jag fel??? | |
|
Kan det här vara till hjälp Länk 628csi |
|
| Det där verkar vara 7 serien. Tack ändå! | |
| Lossa styrstaget då blir där bättre plats. Slå sedan med gaffel, risken är att gummit går sönder.Köp hela casterstaget på Biltema 499kr.så slipper du pressa ut bussningen. Slipa ner en 22 nyckel behövs ej på M5 | |
| Jag har nu bytt och satan vilken skillnad. Vibrationer borta när jag bromsar. Spårar inget och inget klonkljud som jag hade innan. Verkligen värt 550kr som det kostade! | |
|
Jag fortsätter på denna lite. Är det någon som har bytt bussningen på E34 utan att ha tagit bort hela armen från bilen? Dvs inte tagit lös kulleden. Jag kommer att byta till Powerflex bussning som borde gå enkelt att få dit. Jag frågar pga en liten miss med Locktite som har ställt till det. |
|
|
Jag har bytt på min 520-95 e34 utan att ta bort leden. Tog en hålsåg och borrade ur centrumet och därefter sågade jag FÖRSIKTIGT av hylsan och slog bort den. Den rostar fast så in i h-vete. Köpte nya bussningar och tillverkade ett verktyg av en M14 (tror jag) bult och en kupol (som man svetsar på rörändar) som passade utanpå hylsan och en som låg precis på kanten av hylsan. Hylsan går ju igenom en bit, därav kupolen som är större än hylsan på bussningen. Passa in bussningen som kan vridas hur som helst men ska sitta på ett speciellt håll. Kolla passformen, är det rostigt så får man slipa lite. Lite smörja, sen är det bara att skruva. Knepigt tills den kommer i rätt läge, sen går det bra. Om det går för trögt får man putsa lite till. Det här funkade för mig och alla vibrationer försvann. Jag använde standardbussningar men principen borde vara samma. |
|
| felpostat svar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.