AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.448

Hur är priset på den här E46 330'n?

Nu är det dags att införskaffa en "ny" bil, och den här 330'n verkar passa ganska bra då den har allt jag letar efter(plus lite extra krimskrams).
Tänkte bara kolla upp om någon har några synpunkter på priset, jämfört med andra 330's på Blocket så verkar det ganska rimligt tycker jag, men jag är knappast någon expert.
Länk
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Känns väl 20-30 000 för dyr enligt mitt tycke trots få mil. Men nu får jag väl halva forumet över mig igen...*asg*

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är skillnad på att köpa hos handlaren med garanti mot att skrapa hos finansbolagen Frasse.

Men jag kan hålla med om att jag inte blev särskilt sugen till det priset. Framförallt privat finns många billigare. Dessutom har jag varit hos den handlaren och den säljare som jag pratade med fick men ensamt att bestämma mig att där tänker jag aldrig någonsin handla. Otrevlig, inkompetent och dryg.

--------------------------------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nejmen ojsan. Den är ju privat den också, så nu får jag göra en pudel mot Frasse och dessutom hålla med honom. Vart ska detta sluta...

Att jag börjar prata om en handlare är för att bilderna är stulna från Bilcity Danderyds egna säljbilder. Länk

//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
*voff* lövet....*asg*

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
160k för en privatsåld -01 är mycket pengar. Att den gått 4500mil är inte enbart fördelar. Den kan ju vara körd till jobbet 2km fram och tillbaka varje dag. En sådan motor är inte i toppskick invändigt, framförallt med M54as känsliga vevhusventilation.

//Lövet
Ja det är ju sant som du säger Andreas, det får mig att tänka på min mors bil, med världens rostigaste bromsskivor. :)

Den här då? Länk
Förvisso i Uppsala, men någon gång ska man väl masa sig ut på landet också. ;)
Kan för övrigt nämna att jag tänkte tvinga med mig en kompis som är bilmekaniker, så får han "besikta" bilen innan jag bestämmer något.
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Sunner. Den sista svarta såg bra ut, priset hyffsat, det går säkert att få ner lite till. Kolla bara rost i framkant huv, kolla upp milen, den är trots allt 8 år. Men en coupe kanske är en glidarbil som man inte kör så mycket med.

MVH Baccala
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För en gång skull får jag också hålla med frasse, 159.000 för en 330CI-01 är vansinnigt dyrt. Själv sålde jag en Sv-såld 330CI-01 som hade rullat 9000 mil för 168.000 kr, men det var hösten 2005 =)

BMW CS #5139
Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
Somsagt, den är för dyr...

Jag sålde min 330ci -01 i juni iår för 118500kr. Den hade gått strax under 9000mil, var manuell, svart skinn, sportstolar, harman kardon ljud, import 03, fullt ifylld servicebok, topazblåmetallic med 18" m-sportfälgar från 1-serie. Bilen var i väldigt bra skick.

Jag sålde min 325i -03 med M-sport II paket i augusti iår för 108000kr. Bilen hade sportstolar i naturbrunt skinn, var manuellt växlad, svensksåld, fullt ifylld servicebok oxfordgrönmetallic II, 18" m-sport fälgar från e90. Fanns inte en repa på bilen, den var i helt sinnesjukt bra skick.

Båda bilarna såldes på en vecka.

Nu har du lite priser att jämföra med iallafall! Kan alltid vara bra...

Lycka till med bilköpet!
Ox
121
Oxigen
Edit: Den svarta såg fin ut och verkar ligga i rätt pengar, åk och kläm och känn!
Ox
121
Oxigen
Edit igen: 325:an hade gått strax över 7000 mil.

Det borde läggas till en edit funktion för inläggen... Jag är för snabb på att svara ;)
Tack för all input, mycket uppskattat. :)

Jag får väl masa mig iväg till Uppsala då, samt tvinga med min mekaniker så att någon som vet lite mer än bara hur man kör bilen kan ge ett utlåtande.
Förresten, en följdfråga. Hur gör folk med betalning nuförtiden? Springer folk fortfarande runt med postväxlar, eller har även betalningar individer emellan kommit in i 2000-talet?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Använde postväxel sist jag sålde privat. Har köparen samma bank kan jag helt klart tänka mig direktöveröring via internetbank.

//Lövet
Den första bilen du länkar till är värd max ett femsiffrigt belopp i SEK. Dock är jag tveksam till att den bara gått 45 000 km på nästan tio år.

Kontant alt uppkopplad transaktion.
turbo4ever : Vad har du för anledning till att tvivla på den länkade bilens miltal?
sålde även min 330 idag för 110, strax över 10 000 mil..
h/k, steptronic, hel läder, sport stolar..

känns helt tomt nu... nu förstår jag hur kär jag var i bilen...
men måste ändå säga, 330 coupe är en underbar bil... och hade lätt betalat mer en dom 110 som jag fick idag för en sådan bil
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
sunner: Har du Internetbank fungerar det väldigt smidigt att göra betalningen direkt vi d affären. Ta med dig dosa/säkerhetslösning o egen bärbar dator om du inte vill använda säljarens.
Sail, jag har tänkt på det, fast en del människor verkar ju vägra om man inte har samma bank och därmed kan se pengarna på sitt konto direkt.
Vet inte hur andra banker har det, men på min bank så kan man inte ta tillbaks en vanlig överföring efter att den är godkänd, så jag begriper inte riktigt varför...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.